אנחנו כמובן חושבים שמנהל שיווק במיקור חוץ הוא האפשרות הטובה ביותר לעסק קטן או סטארט-אפ, והנה ארבע סיבות לכך:

מנהל שיווק במיקור חוץ (אאוטסורסינג), מתי כדאי?

ההחלטה האם להעסיק מנהל שיווק או לשכור את שירותיו של מומחה חיצוני היא החלטה קשה. גיוס פירושו התחייבות, הוצאות קבועות, וכוללת את הסיכון של גיוס אדם לא מתאים למשרה. כאשר מדובר בתפקיד אסטרטגי כמו שיווק, לבחירה הלא נכונה יכולות להיות השלכות לטווח ארוך. ככל שהתפקיד בכיר יותר כך האתגרים וההשלכות. מנגד, האפשרות של מיקור חוץ עלולה לגרום למורכבות ארגונית, קשיים בתקשורת ומחייבת תיאום ציפיות מפורט עם המנהל / ספק כדי להגיע לשיתוף פעולה מוצלח. אנחנו כמובן חושבים ששיווק במיקור חוץ (אאוטסורסינג) הוא האפשרות הטובה ביותר לעסק קטן או סטארט-אפ, והנה ארבע סיבות לכך:

1) עלות

הסיבה העיקרית שחברות בוחרות במיקור חוץ (אאוטסורסינג) היא להוריד עלויות. מנהל שיווק בעל 3 שנות ניסיון במשרה מלאה  יקבל שכר ממוצע בסביבות ה- 20 אלף ₪ + בחודש וזה לא כולל רכב, מסים, פנסיה והטבות. כלומר סה"כ בערך 350 אלף בשנה.

תיאור תפקיד: מנהל שיווק מכוון ומפקח על המדיניות השיווקית של הארגון. הוא עוסק במחקר שוק ומפתח תוכנית שיווקית. קובע יעדים ויוזם מהלכים שיווקיים ואחראי על ביצועם. הוא עוקב אחרי שינויים בשוק ובתעשייה ומתאים את תכנית השיווקית בהתאם, הוא אחראי על ניהול המותג, התוכן השיווקי, שיווק באינטרנט, עיצוב וחומרי פרסום  וניהול התקציב. בנוסף הוא בודק ומשפר את היעילות של ההשקעה בשיווק מול השגת היעדים.

בפועל בעסקים קטנים ובינוניים רוב מנהלי השיווק לא רק מנהלים את השיווק אלה גם מבצעים אותו. רוב העסקים הקטנים לא יכולים להרשות לעצמם גם מנהל שיווק בכיר וגם איש ביצוע זוטר.
זהו מלכוד מכיוון שהתכונות הנדרשות מאיש שיווק זוטר וממנהל שיווק שונות לחלוטין. כמעט בכל עסק קטן צריך איש שיווק זוטר אחד לפחות לביצוע פעולות על בסיס יומי. אנשי שיווק זוטרים עשויים להיות מצוינים בביצוע אבל לא טובים בפיתוח האסטרטגיה – אין להם את הראיה, המעוף והניסיון לתכנן, או את הרצינות והאחריות לקבל החלטות קשות. וההפך, מנהל בכיר, גאון שיווקי, אין לו את הסבלנות, פרקטית ו/או יחסי אנוש לביצוע של המהלכים שדורשים מיומנויות שונות. אי אפשר לצפות ממנו שיעשה גם וגם בהצלחה גדולה. לפעמים תכונות האופי של תפקיד אחד אפילו מחבלות בהצלחת התפקיד השני.

שכירת מנהל שיווק במיקור חוץ שמכין את תכנית השיווק השנתית, כולל ביקורות רבעוניות ופגישות תיאום שבועיות, הרבה פחות יקרה מאשר העסקת מנהל השיווק במשרה מלאה. במקרים מסוימים במחיר עלות מנהל שיווק שכיר ניתן לשכור אפילו צוות שיווק במיקור חוץ הכולל גם את העובדים הזוטרים בנוסף למנהל. לצוות כזה יש את היכולת והידע גם לנהל וגם לבצע את כל מהלכי השיווק שלך. צוות שלם במקום מנהל אחד…

2) אסטרטגיה

המשימה הראשונה בבניית האסטרטגיה היא התמקדות מדויקת ביותר על הלקוחות האידיאליים בלבד. התמקדות כזאת נותנת את התשואות הטובות ביותר. אנחנו מתייחסים לזה כאל שיווק "בקשית" בניגוד לשיווק המסורתי ב"משפך". כאשר אתה משווק דרך קשית יש לך מסר מאוד ספציפי הממוקד בלקוח האידיאלי והם נוטים לשים לב יותר ולהיות קשובים יותר, כי אתה יודע (בעקבות מחקר מקדים) את הבעיות והתסכולים שלהם. בצורה זו ניתן לנהל שיחות עומק ולתקשר טוב יותר גם ברמה השכלתנית וגם ברמה הרגשית.

המשימה השנייה בבניית האסטרטגיה היא היכולת לבדל את עצמך מהמתחרים. רק ל- 35%  מהחברות יש בידול אמיתי. רק לעתים רחוקות מאוד אנחנו פוגשים מישהו שיכול לספר לנו בצורה משכנעת באיזה אופן החברה שלהם באמת שונה.

מנהל שיווק במיקור חוץ חייב להיות מסוגל לעזור לך לזהות את הלקוח האידיאלי שלך ולגלות או ליצור את הייחוד שלך.

3) חשיבה מקורית

בדרך כלל אם שוכרים את השירותים של מנהל או צוות שיווק במיקור חוץ, יש להם מגוון רחב יותר של ניסיון כתוצאה מהעובדה שהם עובדים עם מגוון רחב של חברות. מנהל שיווק במיקור חוץ מנוסה יכול להטמיע את מה שלמד בתעשיות אחרות ולעזור לך לחשוב מחוץ לקופסה עם רעיונות שיווק מקוריות. ברוב המקרים הם אפילו עובדים במקביל עם לקוחות נוספים, כך שהם יכולים להביא ניסיון טאקטי עדכני.

4) עוד זוגות עיניים

יתרון נוסף להעסקת מנהל או צוות שיווק במיקור חוץ הוא שהם יביאו זוגות מרובות של עיניים רעננות לצוות שלך,  מכיוון שגם הם נעזרים ברשת הספקים וקבלנים שהם עובדים איתם. מדובר בספקי שרותים קבועים שהוכיחו את עצמם ומביאים תוצאות  -אחרת לא היו ממשיכים לעבוד איתם.
האם אי פעם כתבת מסמך ובילית זמן רב על הגהה ועריכה? היית בטוח שהכול רהוט ומובן? נתת אותו למישהו אחר לקריאה, והנה מוצגות בפנייך טעויות ורעיונות לשינויים או שמסתבר שלא הבינו את הכוונה. לכן…

מבט נוסף על רעיונות באמת יכול לעזור להמריץ את החברה.

שתפו את הפוסט:

2 תגובות

כתיבת תגובה

מייל שלך לא ייחשף. שדות חובה מסומנים *

*

פוסטים אחרונים:

תגיות:

רוצים לשמוע פרטים נוספים?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

או דברו איתנו: