כדי להמחיש איך עובדת אוטומציה שיווקית בחרנו דוגמא מהחיים, קמפיין שמטרתו לייצר לידים למכירת דירות.
1. הגדרנו קהלים: 3 סוגי פרסונות שונים (לפי סטטוס בחיים, צורך, גיל וכו').
2. הגדרנו קריטריונים לקבלת החלטות: מה משפיע על הרשמה / השארת פרטים, מה משפיע על קבלת ההחלטה, מהם המאפיינים הראשיים והמשניים?
3. הגדרנו מסרים מותאמים לכל אחד מהקהלים, לכל שלב בו הם נמצאים במשפך.
כדי להמנע מיצירת "רעש לבן" ללקוחות, אנחנו נגד שליחה מסיבית של תכנים באופן קולקטיבי. ככללל אצבע, כשהלקוח הפוטנציאלי, מקבל מסר מותאם ומדויק לצורך שלו, הוא הרבה יותר מעורב. בין אם מדובר על מסר קצר, ארוך, וידאו במייל, או כתבת תוכן בפייסבוק. כך באות היום לידי ביטוי המערכות של גוגל, פייסבוק, טאבולה/אאוטבריין וכיוב' – הגדרת קהלים לפי התנהגות ויכולת לפרסם באופן אוטומטי לבעלי תחומי עניין מסוים על סמך מידע שסיפקו בדף הפרופיל שלהם, רשימת החברים שלהם או הקבוצות והדפים אותם הם אוהבים.
השלב הבא הוא יצירת רימרקטינג או רימרקטינג דינמי, כך שהלקוח שהתעניין ברכישת דירה בפרוייקט שלנו, יראה מעתה מסרים ותכנים בהקשר של אותה דירה, ולא מסרים קולקטיביים על נדל"ן ומוצרים שאינם קשורים למה שהוא כבר מתעניין בו.
* איך הגיע אלינו הגולש?
* מה הדרך הנוחה לו לצרוך תוכן?
* האם זו פעם ראשונה שהוא נחשף אלינו?
* האם הגולש עם כוונת רכישה בשלב זה?
* כמה עולה לנו להכניס אותו למשפך?
* כמה עולה לנו להביא אותו לפגישה?
* איזה התנגדויות מונעות ממנו לבצע רכישה?
באמצעות שילוב מערכות ויצירת תהליך אוטומציה מתמשך יש לנו יכולת לדייק את המסר. כך למשל, לקוח שכבר השאיר פרטים ונוצר איתו קשר, יקבל תכנים שיניעו אותו להגיע לפגישה. לאחר הפגישה, הוא יקבל מסרים שמטרתם לטפל בהתנגדויות הספציפיות שהביע, בפני איש המכירות. ההתאמה של התכנים ללקוח ולשלב תתבצע באמצעות אוטומציה שתצא ממסמך google sheets המתעדכן אוטומטית או CRM ארגוני.
בהמשך לדוגמא שנתנו, אם אחת הסיבות שהלקוח מתלבט היא כי הדירה קטנה לו…לשם כך הכנו מראש סדרת מסרים אוטומטיים עם טיפים והמלצות לעיצוב הדירה בצורה אופטימלית, שקשה מאד להישאר אדישים אליהם. באמצעות חיבור של כמה מערכות, יצרנו תהליך אוטומטי שעוזר למחלקת המכירות לסגור יותר עסקאות, בהרבה פחות מאמץ. ויותר מזה, כחלק מסדרת המסרים, רואים את רמת העניין של הלקוח ונותנים לו לעבור שלב נוסף בתהליך ולהיפגש באופן פרטי עם מעצב פנים של הפרויקט! בינגו!
את המסרים יראה הלקוח במייל שלו, באמצעות אוטומציה של מערכת אקטיב טרייל, בפייסבוק שלו, באמצעות רימרקטינג דינמי וגם בגוגל, באמצעות באנרים או מודעות לרשת החיפוש.
זוכרים את גוגל אנליטיקס? כאן אנחנו נדע לזהות איזה ערוץ היה האפקטיבי ביותר, ובהתאם לכך, לייצר גם אוטומציה שתעדכן אותנו איך לשלוט בתקציב.
כשאנחנו יוצרים פוסט שבועי או יומי וחשוב לנו להפיץ אותו לקהלים שלנו, דרך הבלוג, הפייסבוק, האינסטגרם או היוטיוב, לרוב נצטרך לעשות את אותה פעולה יום אחרי יום אחרי יום.
באמצעות האוטומציה, נוכל לייצר בנק פוסטים, לחבר אותו למכונה שתדע לגשת לבנק הזה, לשלוף בכל יום את הפוסט, בשעה מסויימת, להפיץ את הפוסט, לענות לתגובות ספציפיות, באופן אוטומטי בנוסח שיפנה לטופס, שבתורו ישלח ללקוח מידע אוטומטי, בתנאי והתקיים תנאי מסוים שהגדרנו.
זה ממש לא מופרך! זה אפילו ישים, נפוץ ועובד 😊 ולרוב, אין צורך בתכנות, רק להבין את התהליכים.
הפופולרית: המערכת הראשונה והנפוצה יותר נקראת זאפייר – Zapier והיא למעשה פלטפורמה, שבתוכה יותר מ-1300 אפליקציות/ תוכנות/ ממשקים שיכולים לדבר ביניהן באמצעותה.
לכל תהליך קוראים ZAP לכל פעולה קוראים TASK ומפה, אנחנו יכולים לחבר באמצעות בניית תהליך אוטומטי בזאפייר המון המון פעולות ותהליכים קטנים שמתבצעים במערכות שונות.
ויותר מזה, מאחר ואנו מדברים על חוכמת המונים, בתוך זאפייר כבר קיימות המון אוטומציות פופולריות שכבר אפשר להשתמש בהן, ע"י חיבור החשבונות פרסום ושיווק הייעודיים שלכם.
המתקדמת: המערכת השנייה, קצת פחות מוכרת, אבל מפלצתית אפילו יותר מזאפייר, נקראת אינטגרומט -Integromat , גם באינטגרומט מאות אפליקציות (אם כי קצת פחות מזאפייר) שיכולות לדבר אחת עם השנייה.
שתי המערכות נפלאות, לכל אחת יש יתרונות וחסרונות על פני השנייה, לא ניכנס כרגע להבדלים ביניהן, ולתמחור שלהן, אבל מבחינת שוק האוטומציה העולמי שתי המערכות האלה הן המובילות והשולטות, מה שאומר שצוותי פיתוח של כל פלטפורמה שיווקית כלשהי בכל העולם מפתחות עבורן מודולים לעבודה והתממשקות לפני הכל.
ניהול פרויקטים, ניהול צוותים, ניהול מלאי, שירות לקוחות ואפילו ניהול יומן פגישות:
מעבר לעובדה שמכונת שיווק באוטומציה הן Game Changer רציני, תהליכי אוטומציה עובדים מעולה גם עבור שירות לקוחות, ניהול פרוייקטים, עדכונים ודו"חות. זה יכול לבוא לידי ביטוי דרך עבודה עם גוגל שיטס, מאנדיי, טרלו, גוגל קלנדר או כל ממשק שיש לו חיבור לזאפייר ואינטגרומט.
כך לדוגמא, אפשר לבנות תהליך שיבדוק סטטוס משימות באופן אוטומטי, ובהתאם לעדכן את אנשי הצוות, מנהל הצוות, או את לוח המשימות על התקדמות המשימה. או קביעת פגישות מול היומן שלכם, ע"פ תאריכים פנויים, וקבלת נטיפציות ותזכורת ע"פ הגדרה מובנית מראש.
מערכות נוספות לשירות לקוחות, ניהול פרויקטים, וניהול יומן פגישות הפועלות כיום בשוק מאפשרות באמצעות ממשק API להתחבר לזאפייר או אינטגרומט, ובכך ליצור מנגנון מושלם לטיפול בפניות, בסטטוס לקוחות, בשאלון שביעות רצון ועוד. החיבור הזה מאפשר לכל ארגון למנף את כל הטיפול בלקוח באופן יעיל, כך שהלקוח מרגיש שהוא מטופל באופן אישי ומהיר.
לסיכום, תחום המרקטינג אוטומיישן הוא ללא ספק הנושא הכי חם כיום בעולמות השיווק, השירות והמכירות. בכתבה אמנם לא נגענו בכל תחום האוטומציה, הכולל גם את עולם הבוטים, הAI, דפי נחיתה חכמים ודינמיים ועוד מיני חידושים ופיתוחים. אך למי מכם שהגיע עד כאן, אנו מקווים שהכתבה הזו תגרום לעשות צעד לקראת השלב הראשון של אוטומציה בחברה שלכם.
מתלבטים לגבי תהליך כלשהו, מעוניינים לקבל ייעוץ על בניית מכונת שיווק אוטומטי לעסק? צרו איתנו קשר
© 2020 TEAM NIELS – ALL RIGHTS RESERVED