CMO as a service

סמנכ"ל שיווק באאוטסורסינג

CMO as a Service – על מה ולמה?

כל בעל חברה מעוניין בצמיחה, ובעבור מטרה זו נאלץ להתמודד עם אתגרים שיווקיים הנדרשים לפיצוח. חשוב להבין כי גם אם בעל העסק מתמחה בתחומו באופן פנומנלי, וגם אם יש לו צוות שיווק פנימי, אין זה בהכרח אומר שהוא ידע כיצד לנהל נכון גם את המהלכים השיווקיים שלו בצורה הטובה ביותר. בכל הנוגע לצמיחת העסק, ההשלכות של אסטרטגית שיווק לקויה, עלולות להיות משמעותיות. על מנת להימנע מסיכונים מיותרים, נכנס לתמונה ה- Chief Marketing Officer – סמנכ"ל שיווק באאוטסורסינג, שניתן לראות בו כמנטור זמני, המגיע עם ניסיון עשיר בניהול מהלכים שיווקים עבור חברות שונות. תפקידו לפעול למען התוצאות הרצויות בזמן הקצר ביותר. במסגרת אחריותו בתקופה זו, עליו לרכז ולדאוג לכל ההיבטים בתהליך בניית האסטרטגיה והשיווק של העסק מא' ועד ת', וזאת הוא מבצע באמצעות כלים אפקטיביים, מחקר מעמיק וניסיון רב. במילים אחרות, תפקידו לקדם את העסק הלאה, מבלי לבזבז זמן יקר ומשאבים.

העסק שלך צריך סמנכ"ל שיווק באאוטסורסינג? רוצה להתייעץ?

אוקיי, אבל מה הוא עושה בתכלס?

ה-CMO מבצע תכנון מפורט ויישום מקצועי של אסטרטגיית השיווק המתאימה ביותר לעסק. הוא זה שאחראי לרכז, לנהל ולהנחות את כל המחלקות והצוותים שעובדים למען המהלכים השיווקים בחברה ולוודא כי העשייה המשותפת משתלבת כהלכה ומתבצעת בצורה הטובה ביותר למען מטרת העל – קידום החברה (צמיחת העסק, איתור לקוחות חדשים ושגשוג).

איך הוא עושה זאת?

סמנכ"ל השיווק מייצר אסטרטגיה מותאמת וממוקדת, באמצעות מחקר מקיף וזיהוי קהל היעדי היעד הרלוונטיים. אותם הוא יודע לחלק לפרסונות, ובכך להתאים כל מהלך שיווקי באמצעות מסרים ייחודיים מותאמים לכל קבוצה. באמצעות זיהוי המשתמש ותפיסתו כאינדבידואל עם תפיסת עולם משלו, הוא יוצר מסע לקוח ממוקד – ובונה תוכנית מפורטת ברורה ויעילה להטמעה בארגון.

מבט מבפנים

תפקידו של ה CMO הוא לקדם תקשורת פנים ארגונית, על ידי תיאום בין התפקידים השונים בעסק. כמובן, שהבחירה באנשי מקצוע יעילים ומנוסים היא השלב הראשון, אך חשוב לזכור שגם כאשר מדובר בגורמים מקצועיים המתמחים בתחומם, ישנה חשיבות גדולה לוודא כי כולם עובדים יחד על אותן ההחלטות העסקיות שהתקבלו. ככל שתהיה הרמוניה בין המחלקות השונות, כך פעולות השיווק יהיו ממוקדות יותר ואפקטיביות – והתוצאות יושגו בזמן קצר יותר. ה-CMO מהווה את הגורם המאחד של כל הנוגעים בדבר ואחראי להציב יעדים ברורים, להגות הצעות פעולה קונקרטיות, לתרום לשיפור וחידוד המוטיבציה הכללית וכמובן לפקח על הביצועים.

מבט על

כיוון שכל השלבים הנחוצים בתהליך המיתוג, תכנון האסטרטגיה וניצול מיטבי של המשאבים הקיימים בחברה נמצאים תחת אחריותו, כך גם עליו חלה חובת ההוכחה. ה-CMO הוא זה המספק לבעל העסק תמונת מצב על כל הנעשה, בשקיפות מלאה, כך שניתן לאמוד את האפקטיביות של כל פעולה באמצעות מדדים ברורים.

האם אתם זקוקים ל CMO?

בחברות גדולות או אם וכאשר הסטרטאפ או בית העסק התרחב, מאוד מומלץ להתחיל ולשתף פעולה עם איש שיווק מנוסה. ה-CMO מפנה לבעל העסק זמן יקר לו, כדי שיוכל להתרכז בשיפור וייעול המוצר עצמו. כל בעל חברה שמצא את עצמו מתפקד גם בתור המנהל הכללי וגם בתור אחראי השיווק הבלעדי או בתור מנהל צוות השיווק שתחתיו, יודע שמדובר ב-2 משרות מלאות (אם לא יותר), ושלא ניתן לקיים את שתיהן במקביל מבלי לגזול אנרגיה האחת מהשנייה. העברת השרביט לאיש מקצוע מומחה, היא הזדמנות להתמקד ולמרכז את האנרגיה בהתמחות האמיתית של העסק בראש שקט, וכמובן לאפשר למקצוען בתחומו למנף את העסק שלך למחוזות חדשים – כאלה שבהם הידע, הניסיון והזמן של מנכ"ל העסק מוגבלים.

שירותי שיווק נוספים:

שיווק במיקור חוץ

ייעוץ שיווקי

יש לכם שאלה על שיווק?
זקוקים לעזרת המומחים של צוות נילס?

צרו איתנו קשר ונשמח לעזור:

פרטי התקשרות:

אנחנו מאוד חברתיים:

רוצים לשמוע פרטים נוספים?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

או דברו איתנו: