העתיד של עולם השיווק עובר לאוטומט

אוטומציה שיווקית - Marketing Automation

בואו נתייחס רגע למונח אוטומציה שיווקית או "מרקטינג אוטומיישן" כפי שמכנים זאת בלעז; עולם השיווק עובר להיות חכם יותר, מתקדם יותר ויעיל יותר מיום ליום. כלים חדשים, אלגוריתמים, מערכות, עדכונים, מלחמות בין גוגל, לפייסבוק ומה לא… ככל שעולם השיווק גדל ומסתעף, כך המשווקים (עסקים וחברות) נדרשים להתעסק עם יותר ויותר כלים, שמסבכים אותם ומעכבים תהליכים. בשביל לפשט את התמרון בין ערוצי השיווק, הולכת ומתפתחת בשנים האחרונות מהפכה של ממש, תעשייה מתוחכמת של אוטומציה שיווקית.

תהליכים ומשימות שפעם נדרשו שעות רבות לביצוען, הופכים כיום לשרשרת אוטומטית של פעולות מבוססות על המטרה הסופית הרצויה (כמו השארת פרטים או רכישה באתר לדוגמא), וכדי להשיגה נרתמים הכלים והמערכות, איתם אתם כבר עובדים ממילא, לתהליך אוטומטי אחד.

בזמן שאתם קוראים את השורה הזו, זכרו שכמעט לכל תהליך בארגון, ניתן לעשות אוטומציה ולחסוך כסף, משאבים וכוח אדם, שיתפנה לפעולות יעילות יותר כמו מכירות, מתן שירות וטיפול בלקוחות.

יש לכם שאלה על אוטומציה שיווקית?
זקוקים לייעוץ או עזרה בשיפור הפעילות השיווקית?

מה זה אוטומציה שיווקית? וכיצד היא משפיעה על העסקים?

המונחים "אוטומציה שיווקית" ו-"אוטומציה לשירות לקוחות", מתארים תהליך בו פעולה אחת של הלקוח, מקבלת מספר ID ומאותו רגע, עובר הלקוח (או אותו ID) למסע פרסונלי ייעודי משלו במשפך השיווק/ שירות של החברה.

איך זה קורה בתיאוריה?

על מנת לבנות תהליך אוטומציה, ראשית כל יש לתכנן את מסע הלקוח הרצוי, באופן תיאורטי ואפשר להעזר בכלים כמו funnelytics, mindmaster, draw.io. כל מטרה שתרצו לקדם מצריכה תרשים זרימה שונה, כך נוצרת סדרת פעולות ייעודית שנבנו והותאמו מראש לפי תרחיש מסע לקוח, ובלחיצת כפתור (זה רק סימבולי, כי אין באמת כפתור… זה לינק) מתחילה אוטומציה שיווקית.

בין אם אתם יודעים את שלבי המסע בוודאות או צריכים קצת עזרה וזמן כדי לתכנן אותו, בלי "סדר פעולות" מובנה ומוגדר מראש, אין טעם להתחיל. לצוות נילס יש הכלים והניסיון כדי לבנות יחד איתכם תרשים זרימה למסע כזה ונשמח לעזור.

איך זה קורה בפרקטיקה?

התממשקות & API או במילים אחרות אינטגרציה. כמעט לכל מערכת שמכבדת את עצמה כיום יש דוקומנטציה משלה, סט פקודות ובקשות המאפשרת לתוכנות צד ג' לדבר איתה באמצעות API.

כך שאם למשל יש לכם תוכנת דואר, לתוכנה זו יש דוקומנטציה (סוג של קוד), ניתן לממשק אליה מערכות נוספות – האתר, הפייסבוק, הג'ימייל ואת מערכת ה-CRM שלכם – ללא צורך בפיתוח נוסף.

לפני שנמשיך, חשוב להבין, בוט שיוצר "לייקים פיקטיביים" באינסטגרם, הוא לא אוטומציה שיווקית, ובוודאי שלא לגיטימית. אנחנו מדברים על אוטומציה שיש בה ערך מוסף אמיתי לחברה.

מה יצא לי מזה?

כשאנחנו מדברים על ערך בשיווק אוטומטי, אנו צופים:

  • קשר מתמשך: תהליך אוטומציה שיווקית מאפשר ליצור קשר מתמשך עם הגולשים במגוון רחב של פלטפורמות שיודעות לדבר אחת עם השנייה.
  • יד ביד עם הלקוח: תהליך אוטומציה שיווקית מאפשר ליווי של לקוח במסע הרכישה שלו, בכל פלטפורמה בה הוא נמצא ובהתאם לשלב בו הוא נמצא במשפך השיווקי, באמצעות סדרת מסרים מותאמת אישית.
  • חלוקת תקציב: אוטומציה מאפשרת חיזוק הקשר האישי עם הלקוח גם אחרי שביצע רכישה, באמצעות תכנים משלימים, ברכות יומולדת ומידע רלוונטי.
  • בשורה החתונה: הערך המוסף של שילוב הכלים באוטומציה הוא הגדלת המכירות!

מתלבטים לגבי תהליך כלשהו, מעוניינים לקבל ייעוץ על בניית מכונת שיווק אוטומטי לעסק? צרו איתנו קשר

יש לכם שאלה על שיווק דיגיטאלי?
זקוקים לעזרת המומחים של צוות נילס?

צרו איתנו קשר ונשמח לעזור:

פרטי התקשרות:

אנחנו מאוד חברתיים: