אסטרטגיה, מיתוג ושיווק נכון לעסק

עבורנו כ advertising agency ובתור סמנכ"לי שיווק באאוטסורסינג (CMO as a Service) 7.10 שינה את העבודה שלנו מקצה לקצה ויחד עם זה השיווק של הלקוחות שלנו.

מצד אחד יותר מאתגר, אבל מצד שני השיווק בזמני משבר מביאים גם הזדמנויות ובעיקר מכריחים אותנו להבין איך ניתן לתרום ולעזור ללקוחות ובעלי עניין של העסק. ביומיום כולנו בפוקוס על למכור ולהרוויח, מצב הישרדותי שמבוסס כסף. אבל ברגעים של משבר אמיתי צצים צרכים אחרים. הישרדות ברמה הרבה יותר בסיסית. איך בזמנים כאלה עסקים יכולים גם לעזור וגם לשווק את עצמם?

בתחתית המאמר מצורף סרטון וובינר, המציג אסטרטגיה, מיתוג ושיווק נכון לעסק בזמן מלחמה.

הוובינר מחולק לנושאים הבאים:

  1. שיווק מונע ייעוד
  2. מה השתנה לאחרונה בארץ מבחינת שיווק ואיך מתקדמים מפה?
  3. כלים להגדרת פרסונות של העסק שלכם
  4. שיטה פשוטה להגדרת סיפור מוצג מנצח – 7 מרכיבים של סיפור מנצח.

בתור digital marketing agency יוצאת דופן, היחידה בארץ שמתמחה ב- purpose driven marketing.
עוד מעט נסביר מה זה, אבל אני קודם כל רוצה לבדל בין 4 סוגים של גישות כאשר אנחנו מדברים על שיווק.

במהלך הוובינר ניתן דוגמאות אשר המהות שלהן, לא תמיד באה מאותו המקום.

באו נתחיל בשיווק קונבנציונאלי

לא חושב שאני צריך כאן להסביר הרבה, אבל כאן מדובר בסוג השיווק שדוחף לכם כמה שיותר דברים שאתם לא תמיד צריכים ומשתמשים בהרגשות של חוסר ושל פחד, FOMO, של לא להיות מספיק טוב.

לדוגמא: 30% הנחה רק היום, הסרת שיער בלייזר עבור גברים אמיתיים. אם אין לך את הבגדים מהעונה האחרונה את כבר לא יפה. מי שאין לו איפון פחות קריאטיביהרמות חזה ו- 6 pack בהנחת סוף שנה… We will stop at nothing to make you buy our stuff

Purpose driven Marketing \ שיווק שמונע מתוך ייעוד

אלה עסקים שיש להם "למה" מאוד חזק. הם כאן כדי לעשות מהשהו מעבר לפרנס את הבעלים.
למה הם קיימים? מה הם באים לעשות מעבר ללהרוויח כסף?

בדרך כלל עסקים כאלה מאוד קשובים לכל בעלי העניין שלהם.
לא רק ללקוחות. גם העובדים והספקים, הסביבה, הקהילה מסביב וכו. הם משתדלים להיות מאוד ethical
והם רואים בעסק שלהם כלי לעשות טוב בעולם. כלי ללהביא לשינוי חיובי.

השיווק שלהם בא מתוך תקווה ואהבה ובמתוך שפע.

עוד מעט נראה קצת דוגמאות.  אבל חשוב להבין שאסטרטגיה כזאת יכול להיות הרבה יותר רווחי מאשר דרך שיווק קונבנציונלי. פי 3 יותר רווחי…

בתור CMO as a Service וגם כבעלים והנהלה של חברה, אני יודע שזוהי אסטרטגיה הדורשת חשיבה מסוג אחר. חשיבה שמביאה המון תשוקה לעבודה, לעובדים, לעסק וכמובן גם ללקוחות. ומביא חסינות למשברים פי 6 מאשר חברות שרק חושבים על כסף. בוובינר נרחיב על זה גם.

Impact Marketing

זה דומה מאוד ל Purpose driven marketing עם ההבדל הקטן שב Purpose זה נמצא ממש בתוך ה DNA של החברה וב Impact marketing לא תמיד.

לדוגמא Tesla  לאומת BMW רכבים חשמליים. ב Tesla  זה מהות החברה. ב BMW הם משתמשים בזה עכשיו כדי לשווק את עצמם אבל זה לא עד הסוף ב DNA שלהם. (זה לא הופך את זה לפחות טוב.)

Goodvertising

את זה אנחנו רואים הרבה בארץ.
וכאן בעצם מדובר בתקציב פרסום שעושים איתו משהו טוב.
עושים את זה מדי פעם כדי לשפר את תתמיד החברה ולקדם את ערכיה וזה חלק ממערך הכולל של השיווק הקונבנציונאלי של החברה.

שיווק רגיש

בשיווק רגיש אנחנו, בעקבות משבר (במקרה שלנו מלחמה) מתאימים את המסרים השיווקיים שלנו למצב.
גם אם המוצר לא השתנה בכלל, ה- Framing, המיסגור שמשתנה עושה את כל ההבדל בין שיווק קונבנציונאלי לשיווק עם משמעות ערכית.

שיווק זה לא רק הסיפור, ה-Storytelling, אלא נקיטת עמדה אידאולוגית.
אנחנו רואים המון קריאות של אחדות וסולידריות כרגע.
ובדומה לgoodvertising  אנחנו רואים גם באמת מותגים ועסקים שרוצים מאוד לעזור.

מה שיש ל purpose driven
impact
goodsvertising

ושיווק רגיש במשותף

זה שכולם מאוד מודעים על כל בעלי העניין. לקוחות, עובדים, חטופים, עם ישראל.
כלומר אנחנו באמת יודעים איך לעזור להם בעזרת העסק/השיווק שלנו והסיפור שאנחנו מספרים.

עוד אחד הדברים שיש אותם במשותף שנדרשים עסקים מאוד אמיצים כדי לצאת למהלכים כאלה.

העולם מאוד ציני… אז ללכת על מהלכי שיווק כאלה בא עם רמה מסוימת של  סיכון.
לאף אחד אין ביקורת על מבצע של 20% הנחה, אבל ברגע שסודה סטריים מתגאה בזה שעובדים אצלה 50% מעדה הערבית אז בצער רב לא כולם מתלהבים.

כלומר שיווק רגיש – חייב להיות קשוב לכל בעלי העניין ולהתייחס גם לפרופיל הנפשי/רגשי של הלקוח לערכים שלו ולדעות שלו. אם זאת גם חשוב להבין שאי אפשר שכולם אוהבים אותנו תמיד….

על כל זה ועוד ניתן ללמוד בסרטון הוובינר הבא – צפייה מהנה

נילס קרמר,
הבעלים של חברת humanbrands.marketing

 

שתפו את הפוסט:

כתיבת תגובה

מייל שלך לא ייחשף. שדות חובה מסומנים *

*

פוסטים אחרונים:

תגיות:

רוצים לשמוע פרטים נוספים?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

או דברו איתנו: