שיווק נכון – 7 שלבים לסיפור מותג מוצלח

חברה ללא סיפור לא קיימת!

סטוריטלינג הוא מרכיב מכריע בשיווק ועוד יותר בשיווק מונע ייעוד.

היכולת לספר את הסיפור שלנו היא יכולת חיונית בכל אבן דרך בחיינו.
סטארט-אפ פיץ', ראיון עבודה, דייט ראשון, משפט בבית משפט, ערב עם חברים,
סיפור לפני השינה לילדים, עצרת קמפיין פוליטי, טקס חתונה, מסיבת עיתונאים, סיעור מוחות, מפגש טיפולי, אירוע דיבור בפני קהל, אזכרה, קידום מכירות, אירוע השקת מוצר……………

סיפורים הם החיים שלנו!

המדע מאחורי מספרי סיפורים.

מחקרים הראו בעקביות שהמוח שלנו מצטיין בעיבוד ושימור סיפורים ועושה את זה בצורה יעילה יותר מאשר עיבוד של עובדות או נתונים נטולי הקשר.

הנטייה המולדת הזו לספר סיפורים לא רק מדגישה את חשיבותו בתרבות האנושית, אלא גם מדגישה את ערכו בשיווק מונע ייעוד.
כשתסתכלו על הרצאות TED, תבחינו שהטובים שבהם מורכבים מ-70% סיפורים ו-30% עובדות. סיפורים בונים אמון, ואמון הוא מה שהמוח האנושי צריך כדי לזכור עובדות.

Uri Hasson, מדען וחוקר מדעי המוח ערך מחקר באוניברסיטת פרינסטון שהדגים כיצד סיפורים מסנכרנים את המוחות של מספר הסיפורים והמאזין ביחד. תופעה זו, המכונה צימוד עצבי, מאפשרת למאזין לחוות את הסיפור כאילו הוא חי אותו בעצמו. כתוצאה מכך, סיפורים יכולים ליצור קשר רגשי רב עוצמה שמתעלה על שיתוף מידע בלבד.

יתרה מכך, מחקרים גילו שסיפורים מעסיקים אזורים מרובים במוח, כולל אלו האחראים על עיבוד רגשות, חוויות חושיות וקוגניציה חברתית. וככל שיותר איזורים שותפים, רמת שימור הזיכרון טובה יותר וההבנה של התוכן מעמיקה יותר.

לדוגמה, מחקר שנערך על ידי הפסיכולוג הקוגניטיבי Jerome Bruner מצביע על כך שלאנשים יש סיכוי גבוה פי 22 לזכור מידע המועבר דרך סיפור מאשר באמצעות עובדות בלבד.


הנה 7 שלבים למותג סיפור נהדר.

1. הגיבור: שימו את הפרסונה (קהל היעד) כגיבור סיפור המותג.  הבינו את הרצונות, האתגרים שלהם וכיצד המותג יכול לעזור להם להתגבר על האתגרים הללו.

2. הרשע: הגדירו בבירור את הבעיה או האתגר שהלקוח שלכם מתמודד איתם. בעיה זו צריכה להיות קשורה ומשמעותית מספיק כדי ללכוד את תשומת לבם ולגרום להם לרצות פתרון.
הבעיה יכולה להיות חיצוני או אתגר פנימי וריגשי והרבה פעמים גם וגם

3. המדריך: הציבו את המותג שלכם בתור המדריך או המנטור שיכול לעזור לגיבור (הלקוח שלכם) להתגבר על הבעיה. הסבר כיצד למותג שלכם יש את המומחיות, המשאבים או הפתרונות שיובילו אותם להצלחה.

4. המסע: הציגו תוכנית ברורה או מפת דרכים המתארת את הצעדים שהלקוח שלך צריך לנקוט כדי לפתור את הבעיה שלו. חלקו אותו לשלבים פשוטים ומעשיים, תוך שימת דגש כיצד המותג שלכם יכול לסייע להם בכל שלב.

5. קריאה לפעולה: שימוש בהנעה לפעולה שתוביל את הלקוח שלך לשמור על "קשר" עם המותג שלך. זה יכול להיות הרשמה לניוזלטר, ביצוע רכישה או קביעת פגישת ייעוץ. מצא דרך לעשות את הצעד הבא קל ופשוט לביצוע. בלי סיבוכים. בלי הרבה שלבים.

6. הצלחה: ציירו תמונה ברורה של איך נראית הצלחה עבור הלקוח שלך כשהוא נעזר במותג שלך. הציגו את התוצאות החיוביות, היתרונות או השינויים שהם יכולים לצפות על ידי בחירת המותג שלך כמדריך שלהם.

7. כישלון: הדגישו את ההשלכות השליליות הפוטנציאליות או החמצת הזדמנויות אם הלקוח שלך לא נוקט בפעולה או בוחר במתחרה. צרו תחושת דחיפות והדגישו את חשיבות הפעולה כעת.

על ידי ביצוע שבעת השלבים הללו, תוכלו ליצור סיפור מותג שמושך את תשומת הלב של הקהל שלך, מהדהד עם הצרכים שלו ומכריח אותם לנקוט בפעולה.

ב- Human אנחנו עוזרים לחברות להגדיר את הייעוד שלהן ולמנף צמיחה בריאה באמצעות שיווק מונע ייעוד, כך שהן יגלו מחדש את התשוקה שלהן ויהפכו למותג שלקוחותיהן אוהבים. 

הפוך למותג שהלקוחות שלך אוהבים עם שיווק מכוון מטרה!

 

שתפו את הפוסט:

כתיבת תגובה

מייל שלך לא ייחשף. שדות חובה מסומנים *

*

פוסטים אחרונים:

תגיות:

רוצים לשמוע פרטים נוספים?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

או דברו איתנו: