תאוריית הצרכים  (קצת ייעוץ שיווקי…)

תאוריית הצרכים היא תאוריה של הפסיכולוג אברהם מאסלו, העוסקת במניעים של אדם בחייו. לתאוריה זו השלכות על תחומים רבים וגם על שיווק. בקצר מאוד הרעיון בתאוריה אומר שקיימת היררכיה של צרכים, אשר מאורגנים על-פי סדר חשיבות. התאוריה מניחה כי רמה מסוימת של צורך עשויה לבוא לידי מימוש, ואז לא תפעל עוד כגורם המניע את האדם. עם זאת, כאשר רמה מסוימת של צורך מסופקת, האדם פונה להגשמת הרמה הגבוהה הבאה במעלה.

כאשר משווקים מוצר או שירות חשוב להבין באיזה רמה (רמות) הצורך נמצא.  חשוב להבין שלחם שיפון נותן מענה לצורך "סטטוס" ברמה 4 ולא רק בריאות (רמה 2)  או הצרכים הבסיסים (רמה 1). בעקבות זאת, ואם מסר שיווקי מותאם, אפשר לתמחר לחם שיפון גבוה יותר מאשר לחם רגיל ולשווק אותו לקהל יעד מסוים שמחפש דרכים למלא את צרכים של רמה 4.

ככל שהמוצר שלכם נותן מענה לצורך גבוה יותר בהיררכיית הצרכים בפירמידת מסלו כך גם יכול המחיר של המוצר לעלות – אך חשוב להבין שקהל היעד משתנה בהתאם…

רוצה לקבל עוד ייעוץ שיווקי?