כיצד למדוד את ההשפעה האמיתית של המותג שלך?

בנוף העסקי של ימינו,
מותגים מונעים ייעוד מושכים אליהם סקרנות והתעניינות משמעותית.

מותגים אלה לא רק מתמקדים ברווחיות אלא גם מתעדפים את ההשפעה החיובית על החברה והסביבה.

עם זאת, מדידת ההשפעה של יוזמות כאלו יכולה להיות מאתגרת,
אך חשוב לתקשר את ההשפעה שלך ולהימנע מ-greenwashing.

בואו ונחקור שיטות יעילות למדידת ההשפעה שנעשו על ידי מותגים מונעים-ייעוד,
ונלקט תובנות חשובות וישימות מתוכן .

הצעדים הבאים יכולים להיות בעלי ערך לחברות גדולות וגם לחברות קטנות, בינוניות וסטארט-אפים.

הגדירו KPIs:

כדי למדוד את האימפקט של הפעילות שאתם מקדמים, חשוב לקבוע מדדים ברורים ומדידים שמייצגים את ייעוד המותג שלך.
רשמו את היעדים המרכזיים והתוצאות הרצויות של היוזמות שאתם מקדמים.
מדדים אלה יכולים לכלול אינדיקטורים חברתיים, סביבתיים וכלכליים.
לדוגמה, אם מטרתכם נסובה סביב הפחתת פליטת פחמן,
אתם יכול למדוד את כמות פליטת CO2 המופחתת בפרק זמן מסוים.

ניתוח נתונים כמותי:

במידת האפשר אספו נתונים רלוונטיים באמצעות כלים אנליטיים כך שניתן יהיה להפיק מהם תובנות.
לדוגמה, אתם יכולים לעקוב אחר מספר הלקוחות שהראו מעורבות עם התכנים שלכם והקמפיינים שלכם, ירידה בשיעורי הנטישה או הגידול במכירות של מוצרים בר קיימא.
ניתן לקבל נתונים מסקרים, משוב לקוחות, ניתוח מדיה חברתית ודוחות מכירות.

הערכה איכותית:

בעוד שנתונים כמותיים מספקים תובנות חשובות, הערכה איכותית מציעה הבנה מעמיקה יותר של ההשפעה שנעשתה על ידי מותגים מונעים-מטרה. שיטות איכותיות כוללות איסוף מידע סובייקטיבי באמצעות ראיונות, קבוצות מיקוד ותיאורי מקרה. במקרה הזה רצוי לאסוף סיפורים אישיים, חוויות ותפיסות הקשורות למותג שלך. נתונים איכותיים יכולים לשפוך אור על הקשר הרגשי שיש ללקוחות עם המותג שלך, המודעות שלהם למטרה שלך, וההשפעה הכוללת שיש למותג שלך על חייהם.

מדידת השפעה חברתית וסביבתית:

למותגים מונעי-ייעוד ששואפים לקדם יוזמות חברתיות וסביבתיות, כדאי למדוד את האימפקט באמצעות כלי מדידה ייעודיים שפותחו במיוחד למטרה זו:
B Impact Assessment , וגם Global Reporting Initiative , הם כלים מוכרים המסייעים להעריך ולדווח על ביצועים חברתיים וסביבתיים. בנוסף לזה, הם גם מספקים ראייה היקפית יותר והשפעה של המותג שלך על פני ממדים שונים, כגון ממשל, נהלי עבודה, מעורבות בקהילה וקיימות סביבתית.

 

שיתופי פעולה ושותפויות:

מדידת האימפקט הופכת ליעילה יותר כאשר מותגים מונעי ייעוד משתפים פעולה עם ארגונים נוספים ובעלי עניין.
שותפויות עם עמותות, מוסדות מחקר ועמותות בתעשייה יכולות להרחיב את תחומי המומחיות, המשאבים והגישה לנתונים חשובים.

הערכה לטווח הארוך:

מדידת האימפקט של יוזמות מונעות ייעוד דורשת נקודת מבט ארוכת טווח.

לא כדאי ולא נכון להגביל את מדידת האימפקט לטווח הקצר, אלא לשקול גם את ההשפעות המתמשכות של פעילויות כאלו. לכן כבר בשלב הבנייה, השקיעו מחשבה על  הקמת מערכת למעקב רציף. בנוסף דאגו לעדכן באופן קבוע את המדדים שלכם כדי להבטיח שהם יישארו רלוונטיים ובהלימה עם היעדים שלכם.

זכרו, מדידת האימפקט היא מאמץ מתמשך הדורש מסירות ויכולת הסתגלות כדי ליצור הבדל משמעותי ולהניע שינוי חיובי בעולם.

ב- Human אנחנו עוזרים לחברות להגדיר את הייעוד שלהן ולמנף צמיחה בריאה באמצעות שיווק מונע ייעוד, כך שהן יגלו מחדש את התשוקה שלהן ויהפכו למותג שלקוחותיהן אוהבים.
נילס קרמר,
הבעלים של חברת humanbrands.marketing

שתפו את הפוסט:

כתיבת תגובה

מייל שלך לא ייחשף. שדות חובה מסומנים *

*

פוסטים אחרונים:

תגיות:

רוצים לשמוע פרטים נוספים?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

או דברו איתנו: