אם אין אני לי – מי לי?

 

איש לא יקדם אותך טוב יותר ממך 

ידוע שרוב בעלי העסקים לא מחבבים שיווק עצמי – של העסק או של עצמם באופן אישי. להרבה אנשים לא מתאים לפרגן לעצמם בפומבי וחלק מהם צנועים מדי בשביל למשוך אליהם את אור הזרקורים.
ניתן לפגוש את התופעה הזו בכל הרמות, החל משכיר שנאלם בישיבות צוות ולא משמיע את הרעיונות המבריקים שלו, דרך בעל עסק שממשיך לדשדש משום שהוא חושש לפרסם כי אולי הלקוחות יחשבו שזה מצביע על כך שלא הולך לא טוב, ועד חברות גדולות שממתגות את עצמן בצורה זהירה ושמרנית, בהתאמה, כמה מפתיע, לתרבות החברה שלא מאפשרת למנהליה להיות נועזים ולצאת מהקופסה. בארגונים שמרנים כאלו הקברניטים חוששים לבדל באמת את החברה ומיישרים קו עם הסטנדרטים המוכרים והבטוחים.

גם הניסיון האישי שלי הפגיש אותי עם לא מעט בעלי עסקים שסולדים מהפן השיווקי. רבים מהם טובים מאוד במקצוע שבחרו, חלקם הגדול פתח עסק משום שרצו את החופש ליצור ולהחליט ואת הסיפוק של לבנות משהו מאפס או להרוויח טוב. הם הבינו שלא יצליחו לעשות זאת אם ימשיכו לעבוד כשכירים.

אבל למרות הכול, קידום עצמי מרגיש להם מפחיד ומלוכלך. כך יוצא שלמרות שהפרנסה של רבים מהם תלויה במאמצי השיווק שישקיעו, הם נרתעים ומקווים שלקוחות ימצאו אותם בכוחות עצמם.

נשמע לך מוכר? אני מאמין שייעוץ שיווקי לא חייב להרגיש כמו שיווק. אשמח להראות לך איך, ולעזור לך להראות ללקוחות את כל הטוב.

צור קשר

שתפו את הפוסט:

פוסטים אחרונים:

תגיות:

רוצים לשמוע פרטים נוספים?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

או דברו איתנו: