בלוג

תאוריית הצרכים  (קצת ייעוץ שיווקי…)

תאוריית הצרכים  (קצת ייעוץ שיווקי…)

תאוריית הצרכים היא תאוריה של הפסיכולוג אברהם מאסלו, העוסקת במניעים של אדם בחייו. לתאוריה זו השלכות על תחומים רבים וגם על שיווק. בקצר מאוד הרעיון בתאוריה אומר שקיימת היררכיה של צרכים, אשר מאורגנים על-פי סדר חשיבות. התאוריה מניחה כי רמה מסוימת של צורך עשויה לבוא לידי מימוש, ואז לא תפעל עוד כגורם המניע את האדם. עם זאת, כאשר רמה מסוימת של צורך מסופקת, האדם פונה להגשמת הרמה הגבוהה הבאה במעלה. כאשר משווקים מוצר או שירות חשוב להבין באיזה רמה (רמות) הצורך נמצא….

לנענע עצים…?

לנענע עצים…?

שמעתי היום משהו אומר לי ששיווק זה כמו לנענע עצים כדי לתפוס את הפירות. אבל לנענע זה לא מספיק. חייבים לדעת איזה עץ לנענע. לנענע יער בבת אחת זה לא מעשי. יכול להיות שיש עונתיות, שרק עצים מסויימים מתאימים לעסק שלך או שיש עצים עם מעט מדי פירות. אסור לנדנד חזק מדי ולא טוב לנדנד חלש מדי. על תנענע עצים סתם, זה מעייף. שמעתי היום משהו אומר לי ששיווק זה כמו לנענע עצים כדי לתפוס…

פרסום בגוגל – כל הכלים הנחוצים

אם נבדוק את הדבר לעומק, נגלה, כי, כיום, רוב פעילות הרשת הפרטית והעסקית שלנו נוגעת או עוברת, ברמה זו או אחרת, דרך גוגל ומוצריה: אנחנו משתמשים בחשבון Gmail, מחפשים במנוע החיפוש של גוגל (הלוקאלי או הבינ"ל), משתמשים במפות גוגל וכד'. (אגב, למי שבטוח שהוא הצליח להתחמק מהמונופול של גוגל על ידי כך שהוא איננו משתמש בשירותים שהזכרנו, מומלץ להפסיק גם להשתמש בדפדפן הכרום, כי אף הוא שייך לגוגל J). פרסום בגוגל – האם זה מסובך…

מותג נולד – הצצה אל מאחורי הקלעים של תהליך מיתוג

מותג נולד – הצצה אל מאחורי הקלעים של תהליך מיתוג

עם חשיבה ותכנון נכונים, אפשר להפוך כמעט כל דבר למותג: מוצר, שירות, ארגון, ואפילו אנשים. אבל… מה בעצם קורה שם בתהליך המיתוג, מאיפה הוא מתחיל ומה מניע אותו?  אנסה להאיר מעט את מילת הקוד "מיתוג" ולפרוט אותה בעזרת דוגמה מהחיים. לאחרונה, כחלק משירותי שיווק במיקור חוץ שאנחנו מספקים, היינו שותפים לתהליך המיתוג המעניין של בית ספר מקצועי, ובמהלכו העלינו אתר חדש לאוויר.  StartMeUpהוקמה עבור מתכנתים חדשים, בוגרי תואר או הכשרה מקצועית, שאפילו יהיו מוכשרים במיוחד, הרי…

לא כל הלקוחות נולדו שווים – אסטרטגיה שיווקית

לא כל הלקוחות נולדו שווים – אסטרטגיה שיווקית

בימים אלו אנחנו עובדים עם לקוח חדש – חברה גדולה, מורכבת ומאתגרת במיוחד. מדי יום יוצרים אתה קשר לקוחות חדשים ובסך הכול החברה מצליחה מאוד. על פניו נשמע מושלם, אבל, בכן, העובדים בחברה עסוקים. מאוד. אולי קצת יותר מדי עסוקים. להבדיל מחברות רבות אחרות, חברה זו מוצאת את עצמה במצב מצוין ולא טריוויאלי: היא יכולה לבחור עם אילו לקוחות לעבוד. אבל, בפועל היא ממשיכה לתת את כוח הבחירה בידי הלקוחות שלה, בלי מיונים ובלי תיעדוף….

שיווק שלא מרגיש כמו שיווק

שיווק שלא מרגיש כמו שיווק

האסטרטגיה השיווקית הבאה לעולם לא מכזיבה: אל תמכור, תעזור. מאמצי השיווק שלך יניבו תוצאות משמעותיות יותר אם תציע עזרה אמיתית לאחרים: עזרה זו יכולה להגיע בדמות עצה חינם, פוסט מועיל, הרצאה שיש לה ערך אמיתי לקהל ואינה רק למטרות קידום עצמי, תרומה או התנדבות רלוונטית בתחומך לקהילה. נכון, AdWords תמיד יהיה שם לקבל את הכסף שלך, וככל הנראה גם יוביל אליך טראפיק מיידי, ואם בנית נכון את הקמפיין – גם מכירות. אבל לעומתו, הצעה כנה…

אם אין אני לי – מי לי?

אם אין אני לי – מי לי?

  איש לא יקדם אותך טוב יותר ממך  ידוע שרוב בעלי העסקים לא מחבבים שיווק עצמי – של העסק או של עצמם באופן אישי. להרבה אנשים לא מתאים לפרגן לעצמם בפומבי וחלק מהם צנועים מדי בשביל למשוך אליהם את אור הזרקורים. ניתן לפגוש את התופעה הזו בכל הרמות, החל משכיר שנאלם בישיבות צוות ולא משמיע את הרעיונות המבריקים שלו, דרך בעל עסק שממשיך לדשדש משום שהוא חושש לפרסם כי אולי הלקוחות יחשבו שזה מצביע על…

כיצד תשכנעו את הלקוחות? המדע אמר את דברו!  

חלק מההמלצות וההנחות השיווקיות שלהלן כבר שחוקות למדי, ואם אתה הטיפוס שסורק את הכותרות לפני קריאת גוף הפוסט, סביר להניח שתשתעמם ותעזוב. אבל… לפני שאתה עושה זאת, עצור! הפעם כדאי לך לעיין ביסודיות, משום שצירפתי עבורך הוכחות מדעיות לכך ששיטות אלו אכן עובדות: ספרו נכון את הסיפור מאז ציורי המערות, במשך לפחות 27,000 שנים, סיפורים משמשים כדרך תקשורת מרכזית. זוהי דרך אפקטיבית למשיכת תשומת לב, ולמעשה, הסיפור שמספר זאת מופץ בעצמו כמעט בכל בלוג שיווקי….

מערכת CRM – מהמדף או תפורה במיוחד?

מיקור חוץ לשירותי תוכנה, או שירותי תוכנה במיקור חוץ או מיקור חוץ לתוכנה כיום, בעידן בו הלקוח נמצא במרכז וארגונים ובתי עסקים נזקקים לכמה שיותר מידי ונתונים כדי להפוך את הלקוח שלהם ללקוח מרוצה וחוזר, זוהי, באופן טבעי, שעתן היפה של מערכות ה-CRM. עד לפני שנים לא רבות, מערכות כאלה היו דלות למדי בנתונים והמיקוד שלהן היה ממורכז רק באחת מזוויות הראיה של התמונה המלאה (מודול לקוח בלבד, מודול שירות בלבד וכן הלאה), אולם כעת,…

תוכנית עסקית – 5 סיבות למה צריכים.

תוכנית עסקית – 5 סיבות למה צריכים.

כמובן שלא כל עסק, מיזם  וחברות הזנק הם דומים, כל אחד ומסלול ההתפתחות שלו. לכן לא כל אחד זקוק באותו מידה לתוכנית עסקית. תוכניות עסקיות יכולות וצריכות להשתנות בהתאם. תכנון מעמיק ומפורט יותר כדאי כאשר אתה לוקח סיכונים גדולים כמו גיוס הון, פתיחת החסכונות, לקיחת הלוואה, כשעוזבים את העבודה כדי לפנות את כל הזמן הדרוש לממש את החלום או כאשר מקבלים תמיכה כספית מהמשפחה. כתיבת תוכנית עסקית פחות מפורטת אפשרית במצבים שבהם לא מגייסים כסף…

קבלו תבנית לאוטומציה

תבנית שתעזור לכם, ליצור במהירות אוטומציה עסקית

רוצים? שימו מייל וקבלו גישה מיידית