אסטרטגיית שיווק דיגיטלי ב-7 צעדים

הפנמתם כי אנשים מבלים יותר זמן באינטרנט והשכלתם לפנות נתח מתקציבי השיווק של העסק שלכם לזירה הדיגיטלית. מצוין, מאיפה מתחילים? הצעד הראשוני הוא השקעה באסטרטגיית השיווק הדיגיטלי, כיוון שהיא המפתח להפחתת בזבוז מיותר ומקסום רווחים. אז איך יוצרים אסטרטגיית שיווק דיגיטלית מוצקה? לפניכם מדריך בסיסי ב-7 צעדים:

  1. מחקר וניתוח
    השלב הראשוני באסטרטגיה נכונה, הוא ניתוח ובדיקה. בתור התחלה, עליכם לברר מי הם המתחרים שלכם. בעולם השיווק הדיגיטלי, כל התכנים פומביים, כך שבכמה לחיצות כפתור, תוכלו לברר בקלות מה המתחרים שלכם עושים ולנתח את האסטרטגיה שלהם. החלק השני במחקר צריך להיות מוקדש להיכרות עם הלקוחות הקיימים של העסק שלכם, עליכם להבין מהן ההתנהגויות שלהם ומהם תחומי העניין שלהם.
  2. מטרה ברורה
    עליכם לחשוב מה אתם רוצים להשיג מהשיווק הדיגיטלי כעסק ובאיזה אופן אתם רוצים להשיג זאת. תשובות ברורות ומוגדרות לשאלות אלו, יחד עם הידע שצברתם בשלב הקודם הם הנתונים בהם תשתמשו לבניית תוכנית שיווק דיגיטלית.
  3. הגדרת קהל יעד
    ככל שיהיה קהל היעד שלכם ספציפי יותר, כך ירבו ההזדמנויות לבצע מהלכים ממוקדים יותר. עליכם להיות ברורים ולהיכנס לפרטים הכי קטנים המאפיינים את הלקוחות הפוטנציאלים שלכם. מי הם, מה הם אוהבים, היכן הם גולשים, מה הנתונים הדמוגרפים שלהם וכו.
  4. תוכנית עבודה
    בהתבסס על יעדי השיווק שלכם וקהל היעד שלכם, עליכם לגבש תוכנית תוכן. חשבו באיזה אופן התוכן יהיה דומה למה שעושים המתחרים, ואיפה דווקא תרצו לעשות אחרת. איזה ערך מוסף ברצונכם להעניק ומה יביא את הלקוחות שלכם לפעולה.
  5. בחירת זירות וטקטיקה
    ברגע שברור לכם מהו התוכן אותו אתם מעוניינים לקדם, עליכם להחליט אילו זירות וערוצים הכי מתאימים לתוכן שלכם. עליכם להעריך אילו מהם יתנו את התוצאות הטובות ביותר. חשבו כיצד כל זירה תורמת ומקדמת את המטרה ובצעו תעדוף להשקעה של תוכן ואנרגיה בכל ערוץ.
  6. הגדרת מדדים
    השאלה האם העסק באמת מצליח להשיג תוצאות מהפעולות אשר תנקטו לא צריכה לעלות על השולחן בשום שלב, מכיוון שערכי הפעולות בשיווק הדיגיטלי מדידות. ודאו כי לכל פעילות אתם מצרפים מדד הצלחה ברור – המדד שלכם הוא מה שאתם רוצה להשיג בפעילות. לדוגמה, אם מקמפיין מסויים הגדרתם כי הנכם מעוניינים לקבל 100 לידים חדשים של לקוחות פוטנציאליים, בתום הקמפיין יהיה ניתן לבדוק האם המטרה הושגה בפשטות, האם השגתם 80 אחוז מהמטרה, או אולי אפילו חציתם אותה.
  7. ניתוח והתאמה
    שיווק דיגיטלי הינו דינמי ומשתנה לעתים קרובות, משהו שעבד לפני חצי שנה, עשוי לדרוש התאמה מחדש כדי לעבוד שוב. אם מודעה לא מספקת תוצאות, השהו אותה ונסו קריאייטיב חדש. בצעו טסטים באופן קבוע כדי להגיע לביצועים הטובים ביותר והישארו דינמיים. דבר נוסף, עליכם להישאר מעודכנים ולקיים קשר הדוק עם אירועי היומיום, החגים והמועדים. בקיאות באירועים אקטואליים היא הכרחית, חשבו למשל האם יצא לכם להיתקל בקמפיין שמח במיוחד רגע אחרי אירוע קשה במדינתנו, ואיזו תחושה זה עורר בכם. זכרו תמיד שהחיים הדיגיטליים דינמיים בדיוק כמו החיים בחוץ.

יש לכם שאלות? רוצים להתייעץ? השאירו פרטים בטופס צור קשר ונשמח לחזור אליכם.

שתפו את הפוסט:

כתיבת תגובה

מייל שלך לא ייחשף. שדות חובה מסומנים *

*

פוסטים אחרונים:

תגיות:

רוצים לשמוע פרטים נוספים?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

או דברו איתנו: