טיפים שימושיים: איך לייצר תוכן שיווקי ל- B2B?

חברות B2B הפונות לקהלים עסקיים נדרשות לסטנדרט גבוה מאוד של תוכן שיווקי על מנת לייצר תוצאות מכלי המדיה החברתית שלהם. התוצאות הרצויות נעות על הסקאלה החל מבניית או חיזוק המותג ועד ליצירת לידים ממוקדים מקהלי היעד. על מנת להשיג את המטרות, חברות B2B מעלות את הרף והופכות לספקיות תוכן ברמה גבוהה, רוצים לדעת איך לגרום לתוכן השיווקי שלך לעבוד בשבילכם? במאמר זה איגדנו מספר טיפים שיעזרו לכם להתחיל. קריאה נעימה 🙂

טיפ 1: מובילי דעת קהל

רשתות מדיה חברתית (ולינקדאין בפרט) הן ערוץ לגיטימי ליצירת לידים B2B, אבל איך גורמים למוצרים ושירותים לעסקים להיראות אטרקטיביים מספיק כך שיעודדו מעורבות, לייקים, תגובות ושיתופים ויגיעו לקהל יעד רחב ככל האפשר?  אסטרטגיה אחת היא לשתף פעולה עם מובילי דעת קהל (שאינם עובדי החברה המשווקת). לקוחות יעדיפו חוות דעת אובייקטיבית של גורם חיצוני מומחה בתחומם על מוצר/ שירות, מאשר תוכן שיווקי שהחברה מעלה. כדי להוציא את האסטרטגיה הזו לפועל ניתן לבקש ממובילי דעת הקהל, הרלוונטיים לתחום שלכם, לסקור את המוצר ולכתוב את דעתם עליו. אפשר גם לקיים ראיון אחד על אחד עם אותו מומחה ולשאול על ה"כאבים" איתם מתמודדים הלקוחות (למשל: בעיות אבטחת מידע) וכמובן לספר על הפתרונות שלכם. אפשרות נוספת היא הזמנת מומחה אחד או מספר מומחים מובילים לדמו של המוצר או שולחן עגול מקצועי בתחום. תוכן מקורי מסוג זה יכול לשמש אתכם כבסיס לכתבת יח"צ, מאמר בבלוג, ניוזלטר וכמובן פוסטים ברשתות החברתיות המפנים אל הבלוג באתר.

 

טיפ 2: דיוורים ואוטומציה

שיווק בדוא"ל אולי נשמע מיושן אך למעשה זהו אחד הכלים היעילים בשיתוף תוכן B2B ויצירת מעורבות עם קהלי היעד. הגדרת אוטומציות לדיוורים קבועים בשלבים שונים של תהליך המכירה או מתן השירות, יכולים לפשט ולקצר תהליכים, ליצור שקיפות ולספק מידע חיוני. זאת לצד תוכנית דיוורים המספקת מידע על המוצר/ שירות/ טרנדים וחדשות מעולמות התוכן המקיפים אותם.

על מנת להוציא את האסטרטגיה הזו לפועל חשוב לחקור את נקודות המפגש של אנשי המכירות/ נותני השירות עם לקוח הקצה לבחירת השלבים הנכונים לשליחת דיוור שיקלע לצורך, יספק את המידע הרלוונטי והנחוץ ללקוח באותה נקודת זמן. לדוגמא: לאחר חתימה על חוזה, מועבר הלקוח למחלקת ההתקנות, זו נקודת זמן מעולה לעדכן אותו בפרטי הקשר של האדם והמחלקה שתטפל בו בשלב זה, לספק לו את מספר הלקוח שלו, פרטי גישה למערכת ומידע נוסף לו יהיה זקוק בהמשך הדרך.

כמובן שלא צריך לחכות לאחר השלמת עסקה כדי להתחיל לדוור ללקוח פוטנציאלי. דיוור מייל יכול לסייע בחיזוק המודעות לחברה /מוצר, יצירת ערך מוסף ללקוח פוטנציאלי ובניית אמון.

על מנת לעודד קריאה של המייל, חשוב ליצור כותרת מעניינת, לספק תוכן מקורי ואטרקטיבי ולהתמקד: איזה מידע חשוב לנו להעביר, איזו הנעה לפעולה נשלב וכיצד התוכן והעיצוב משרתים את המטרה ומבליטים אותה מבלי לתת תחושה מכירתית.

כמו כן, חשוב לזכור את חוק התקשורת ולא לשלוח דיוורים למי שלא נרשם לרשימת התפוצה שלכם ואישר את קבלת המידע. לשם כך, מומלץ ליצור שדה כזה בטופס ההרשמה / חוזה עבודה של לקוח, כך שהאישורים מתועדים ונשמרים למקרה הצורך.

 

טיפ 3: Storytelling

חברות המספקות שירותים לעסקים לרוב ממוקדות בהצגת הפתרונות שלהם ברמה המקצועית והטכנולוגית הגבוהה ביותר והן שוכחות כי הן מדברות לאנשים. שפת המותג נמדדת גם בדרך בה הוא מדבר עם לקוחותיו ומשפיעה באופן ישיר על הצלחתו. ישנן חברות B2B שפיצחו את השיטה ולמדו כיצד לבנות סיפור סביב המותג שלהם. Storytelling היא דרך אפקטיבית ליצור חיבור רגשי ואישי יותר עם הקהל ולהתחיל שיחה. ניתן להוציא אסטרטגיה הזו לפועל על ידי שיתוף סיפוריהם של האנשים מאחורי המותג, שימוש בהומור, פיסות "מאחורי הקלעים" של המוצר / השירות. למשל: ספרו על איך התחילה החברה, מי היו המקימים, מה היה הרקע שלהם, איך נבחר השם וכו'.

 

טיפ 4: מובילי שוק

כמעט בכל יום מתפרסם מחקר, מתחיל טרנד או מושק פיתוח טכנולוגי חדש. על מנת להפוך למובילי שוק בתחומכם, מומלץ לפרסם באופן קבוע חדשות מתחום העיסוק שלכם ועדכונים הרלוונטיים לקהל (גם מעולמות תוכן משיקים). לדוגמא: סקירות שוק המתפרסמות אחת לרבעון בעיתונות הכלכלית יכולות לעניין את קהל היעד, גם אם אינן עוסקות בכם ישירות. הנגישו את המידע לקהל והפכו את עצמכם לערוץ מידע מהימן עבורו, כחלק מבניית מערכת היחסים ביניכם וחיזוק המותג.

 

נשמח לעזור לספר את הסיפור שלכם > 054-325-7943 | https://www.niels.co.il/

 

שתפו את הפוסט:

כתיבת תגובה

מייל שלך לא ייחשף. שדות חובה מסומנים *

*

פוסטים אחרונים:

תגיות:

רוצים לשמוע פרטים נוספים?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

או דברו איתנו: