מערכת CRM – מהמדף או תפורה במיוחד?

מיקור חוץ לשירותי תוכנה, או שירותי תוכנה במיקור חוץ או מיקור חוץ לתוכנה

כיום, בעידן בו הלקוח נמצא במרכז וארגונים ובתי עסקים נזקקים לכמה שיותר מידי ונתונים כדי להפוך את הלקוח שלהם ללקוח מרוצה וחוזר, זוהי, באופן טבעי, שעתן היפה של מערכות ה-CRM. עד לפני שנים לא רבות, מערכות כאלה היו דלות למדי בנתונים והמיקוד שלהן היה ממורכז רק באחת מזוויות הראיה של התמונה המלאה (מודול לקוח בלבד, מודול שירות בלבד וכן הלאה), אולם כעת, כאשר אנחנו לא רק נזקקים לראייה של 30 מעלות של כל לקוח בנפרד, אלא אף עושים שימוש בנתונים ובמידע הנאגר כבסיס להחלטות אסטרטגיות שיווקיות, פרסומיות ודומות להן, מערכות ה-CRM עלו כיתה.

מערכות CRM – מיקור חוץ לתוכנה? בניה עצמית?

מובן מאליו, כי גם כאן, כמו בכל תוכנה אחרת לה אנחנו נזקקים לצורך פעילות הליבה של העסק, לפעילות השיווקית שלו או לכל פעילות אחרת המתבצעת בו, גם כאן, אנחנו ניצבים בפני הדילמה האם לרכוש מערכת CRM מהמדף (כלומר, בית התוכנה המתכנת או המשווק אותה), להיכנס להרפתקה של בניה פנים-ארגונית, או לעשות לעצמכם את הטובה הגדולה ולפנות לשירותי מיקור חוץ לתוכנה, אשר ינתבו את כל הניסיון והמקצועיות שלהם לצורך מערכת תפורה אישית עבורכם.

רגע, מה רע בעצם בתוכנות מדף?

האמת היא שאין שום דבר רע בתוכנות כאלה, במידה, כמובן, ואתם נמצאים בטווח המשתמשים אליו התוכנה מכוונת. היות ותוכנת מדף מנסה לפנות לממוצע מסוים בציבור (ארגון, עסק או משתמש פרטי), ישנו סיכוי שאיכשהו, הצרכים שלכם יהיו שונים במקצת מהתכונות הקיימות בתוכנת המדף. ייתכן שאתם זקוקים לממשק ידידותי ונגיש יותר (צורך זה מתעורר במיוחד בגופים עסקיים המעסיקים עובדים מבוגרים או עובדים בעלי מגבלות), לפיצ'רים שאינם מצויים בתוכנה כפי שהיא מופצת, לשדות שונים מאלה הקיימים בטפסים המובנים בתוכנה, לקישוריות והתממשקות עם יישומים ייחודיים לארגון שלכם, לשליפת נתונים ממאגרים קיימים ופעילים, או כל תכונה אחרת שקיימת ומפריעה לכם או איננה קיימת וחסרה לכם, לצורך פעילותו השוטפת והתקינה של הארגון.

כיצד מחליטים בין תוכנת מדף לבין בניה מותאמת אישית?

השאלה העקרונית הנשאלת במקרה כזה היא, עד כמה מפריע לכם הפער בין המצוי בתוכנה הקיימת לבין הצרכים הארגוניים הספציפיים שלכם. אם הפער קטן, תוכלו להשלים אותו בעזרת יישומים נקודתיים משלימים (קחו בחשבון גם את נושאי ההתקנה וההסתגלות ליישומים הנקודתיים), במידה והפער עקרוני וגדול מאד ואיננו ניתן להשלמה בעזרת יישומים נקודתיים, זהו הזמן להתחיל לבדוק ולברר בנוגע לחלופות אחרות (תוכנות ב"תפירה" מיוחדת, מיקור חוץ לתוכנה וכן הלאה). מומלץ לא לשכוח לכלול גם בתחשיב העלות-תועלת את כל הרכיבים הנלווים לכל אחת מהאפשרויות השונות העומדות בפניכם, על מנת שלא תופתעו בעובדות ובנתונים חדשים, לאחר שכבר נכנסתם לפרויקט.

 

שתפו את הפוסט:

כתיבת תגובה

מייל שלך לא ייחשף. שדות חובה מסומנים *

*

פוסטים אחרונים:

תגיות:

רוצים לשמוע פרטים נוספים?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

או דברו איתנו: