שיווק ממומן בגוגל

מהו חישוב ROAS לפרסום דיגיטלי?

 

ROAS = Return On Ad Spend

כך תמדדו את החזר ההשקעה שלכם על פרסום:

נגיד שאתם מוכרים רימונים, אבל לא סתם רימונים (נו טוב, כולם אדומים אבל עם טאצ' מיוחד) וכל חודש אתם מוציאים 4,000 ₪ על קמפיין פרסום הרימונים שלכם (שבתוכו מגולמות כבר עלויות התוכן, העיצוב, הניהול, ההתעסקות ברימונים והתשלום עבור המדיה).

לצורך הדוגמא נגיד שקמפיין הרימונים שלכם היה ממש מוצלח וייצר לכם הכנסות של 20,000 ₪.
בשורה התחתונה, מכרתם 50 רימונים ב-400 ₪ ליחידה.
לפיכך החזר ה-ROAS שלכם הוא 1 ל-5, השקעתם 4,000 ₪ קיבלתם 20,000 ₪.

עבור עסקים מסויימים החזר כזה הוא גן עדן ועבור עסקים אחרים זה פשוט לא מספיק.

 

מה נחשב ל-ROAS חיובי?

ראשית כל חשוב להבין מהן מטרות הפרסום: לטווח הקצר ולטווח הארוך.
האם מדובר על פרסום לחיזוק תדמית בטווח קצר, או מכירות בטווח הארוך?

  • ביחס בסיס של 1:1 על כל שקל שהשקעתם בפרסום קיבלתם החזר של שקל, כלומר לא הרווחתם שקל! (ויש מצב טוב שהפסדתם על משתנים כמו תפעול, מיסים וכו').
  • יחס של 2:1 משמעותו גידול חיובי בין ההשקעה בפרסום להכנסות שלכם וכאן שוב נכנסת השאלה; האם שולי הרווח שנותרו מספקים?
  • החל מ-ROAS של 3:1, 4:1 ניכר שהתהליך מתבצע כמו שצריך (בתנאי ששולי הרווח גבוהים מספיק, לאחר ניכוי הוצאות הפרסום).

 

כדי להדגים חישוב ROAS מוצלח נחזור לרימון שלנו מההתחלה:

ROAS טוב יחשב לפי שורת הרווח ולא לפי ההכנסות.

באתר האיקומרס למכירת רימונים מעוצבים, כל רימון נמכר ב-400 ₪. כדי למכור רימון אחד, צריך להשקיע 80 ₪ בפרסום (כלומר עלות הפרסום לכל רימון היא 20% מעלות הרימון) הרווח מכל רימון עומד גם הוא על 80 ₪. מכאן שכדי להיות רווחיים, חייבים ROAS  של 5:1, לפחות.

כלומר: על כל 80 ₪ שמושקעים בפרסום ישנו החזר של 400 ₪, מתוך ה-400 ₪ (אחרי עלויות תפעול יצור ופרסום) נשאר לכם רווח של 80 ₪ (20%) על כל רימון. מה שבעצם אומר, שהיצור 240 ₪ + עלות הפרסום 80 ₪  = 320 ₪. בדרך זו ניתן למדוד כיצד שורת הרווח תלויה בהשקעה בפרסום.

מדידת ה -ROAS בכל אחד מערוצי הפרסום, מאפשרת לנו לדעת מהו ערוץ הפרסום האפקטיבי ביותר ביחס להשקעה שלנו בפרסום ובהתאם לכך למקד את התקציב בהתאם.
המטרה שלנו בצוות נילס כחברה לשיווק ופרסום, היא לעזור לכם להגדיל את שולי הרווח מכל מכירה ע"י הקטנת עלות הפרסום לכל מכירה, או כמו שקוראים לזה בשפה המקצועית  CRO "אופטימיזציה ביחס המרה".

במקרים בהם יחס ה- ROAS הוא שלילי, נדרש בדק בית רציני על מנת להבין האם הפרסום רלוונטי? האם הקהל מדויק? האם תהליך המכירה עובד נכון? ועוד שלל בדיקות, על מנת להגיע למצב בו ה-ROAS חיובי.

הצוות שלנו, מתמחה בהבנה של התהליך בכל שלב, בכדי לייצב את ההחזר שלכם על ההשקעה בפרסום, ולהביא למצב בו ההשקעה בפרסום מייצרת לכם רווחים.

 

אז איך מתחילים?

בחשיבה משותפת נוכל לבנות את ה- ROAS המתאים לכם >>  צרו קשר

 

שנה טובה ושירבו לקוחותיכם כרימון

שתפו את הפוסט:

כתיבת תגובה

מייל שלך לא ייחשף. שדות חובה מסומנים *

*

פוסטים אחרונים:

תגיות:

רוצים לשמוע פרטים נוספים?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

או דברו איתנו: