כיצד מותג נולד

מותג נולד – הצצה אל מאחורי הקלעים של תהליך מיתוג

עם חשיבה ותכנון נכונים, אפשר להפוך כמעט כל דבר למותג: מוצר, שירות, ארגון, ואפילו אנשים. אבל… מה בעצם קורה שם בתהליך המיתוג, מאיפה הוא מתחיל ומה מניע אותו? 

אנסה להאיר מעט את מילת הקוד "מיתוג" ולפרוט אותה בעזרת דוגמה מהחיים.

לאחרונה, כחלק משירותי שיווק במיקור חוץ שאנחנו מספקים, היינו שותפים לתהליך המיתוג המעניין של בית ספר מקצועי, ובמהלכו העלינו אתר חדש לאוויר.  StartMeUpהוקמה עבור מתכנתים חדשים, בוגרי תואר או הכשרה מקצועית, שאפילו יהיו מוכשרים במיוחד, הרי שמטבע הדברים סביר להניח שטרם הספיקו לצבור ניסיון תעסוקתי. StartMeUp מסייעת לדור החדש של המתכנתים להשתלב בשוק העבודה באמצעות תקופת התמחות מעשית בשילוב עם לימודים עיוניים, שבמהלכה הבוגרים מפתחים פרויקטים אמיתיים של סטארט-אפים מבטיחים, כל זאת תוך ליווי צמוד של מנטורים. הכשרה זו מציידת את המתכנתים בכלים הנדרשים כיום על מנת להשתלב בשוק ההיי-טק התחרותי. המסלול החדשני שמציעה StartMeUp מספק לבוגרים טריים הזדמנות יוצאת דופן לעבודה מקצועית, שבה יוכלו לצבור ניסיון תעסוקתי רלוונטי ולהשתלב ביתר קלות בשוק העבודה הדינמי בתחום. בסיום המסלול החברה מסייעת לבוגרים ומקדמת אותם בקרב בתי תוכנה, חברות השמה וחברות מיקור-חוץ שמחפשות עובדים בתחום.

מן הצד השני, מיזמים שמשתתפים בפרויקט החדשני זוכים להזדמנות לפתח את המוצר הראשוני תמורת אחוזים בודדים של Equity.

***************************************

בישיבות שערכנו במטרה לייצר בריף למיתוג, תשאלנו את היזמים והגענו למסקנה שאנחנו רוצים לספר סיפור של קדמה. זה הערך שהיה חשוב לנו להדגיש בתקשורת הפנימית והחיצונית של החברה הצעירה. את הערך הזה פרטנו לתתי-ערכים ויעדים כמו התקדמות בקריירה (עם מיקוד בסטארט-אפים) ותקווה להשקעה במיזם בעתיד. ערכים אלו השתלבו באווירת הפשטות והקלילות שרצינו שהמותג ישדר: StartMeUp הופכת את ההשתלבות בשוק העבודה לעניין הרבה יותר פשוט, וממוקדת מאוד בסביבה תכנותית, שמזוהה על ידי המתכנתים והסטארט-אפיסטים, כלומר קהל היעד של הפרויקט.

עיצוב הלוגו ביטא את החשיבה האסטרטגית לעיל: לא בכדי בחרנו לשים משני צדי השם את סימני הקוד הלקוחים משפת התכנות Html שמסמלים "התחלה". ואכן, כפי שיודע כל בוגר בתחום, כל תכנות הוא התחלה של יצירת משהו חדש. ידענו שקהל היעד יזדהה עם סמלים אלו באופן די מיידי, והם אכן מתחילים לספר את הסיפור של המותג מבלי להיזקק למילים נוספות, רק ממבט ראשון על הלוגו. עם התקדמות תהליך המיתוג הסימנים הפכו גם לאלמנטים גרפיים שהשתמשנו בהם באופן רחב יותר, כמו למשל באתר שהקמנו שמדבר באותה שפה: www.startmeup.co.il

כדי ללמוד יותר על תהליך המיתוג הספציפי ולקבל השראה למותג שלכם, תוכלו לעיין במדריך המיתוג של StartMeUp  

בברכת מיתוג נעים,

נילס

שתפו את הפוסט:

פוסטים אחרונים:

תגיות:

רוצים לשמוע פרטים נוספים?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

או דברו איתנו: