שיווק דיגיטלי לשנת 2021

שיווק דיגיטלי בשנת 2021

פרק 3: טרנספורמציה דיגיטלית

פרק זה, הוא המשך לסדרת הכתבות שלנו "תחזיות לשנת 2021 בשיווק דיגיטלי", אומנם בשנת 2020 כשלו כל התחזיות של מומחים בכל תחום אפשרי, על כן כל ניסיון לחזות את ההתפתחויות הצפויות בעולמות השיווק עשוי להיראות יומרני ולא מציאותי. אך כמומחי שיווק, הידע והניסיון שלנו הם כל מה שיש לנו וחשוב לעשות בהם שימוש מקצועי נבון שעשוי להועיל. נוכחנו לראות כי חלק מהתחזיות שצפינו בסדרת הכתבות כבר מתגשמות בימים אלו ובהחלט יש עוד למה לצפות.

1) מותגים ישנו את הדרך בה הם מעבדים דאטה (Orchestration)

נתונים צריכים להיות בראש מעייניו של כל איש שיווק אך לא בדרך המקובלת והרווחת. משווקי B2B חושבים אולי שהם מצטיינים בעיבוד הנתונים שלהם אך פחות שמים דגש לכך שהם חלשים בשימוש בנתונים של חברות צד ג' – תחום שחייב לקבל עדיפות. ב2021 מותגים לא יוכלו להרשות לעצמם להתבסס על אוטומציה שיווקית או על מערכות CRM בלבד, לצורך עיבוד המידע, ויצטרכו לשקול ברצינות שילוב של מערכת CDP (Customer Data Platform) ומערכות  BI,
מותגים שיעשו זאת, יצליחו בשנת 2021  לעשות שימוש נבון בדאטה שעומדת לרשותם

2) 'ציר הפאניקה' התגובתית יפנה את מקומו לחדשנות תכליתית

במהלך 2020 שינו אנשי השיווק והמכירות את מתכונת הפגישות פנים אל פנים למתכונת ווירטואלית ופיתחו דרכים יצירתיות לתקשר עם קהלים באופן דיגיטלי. 'ציר הפאניקה' התגובתית יפנה את מקומו בשנת 2021 לחדשנות תכליתית שתפתח דרכים חדשות ליצור מעורבות עם הלקוחות. היא תתממש לחוויות היברידיות של קהלי היעד שיהיו מקושרות מקצה לקצה בכל רחבי מערכות התקשורת. גישה  אינטגרטיבית זו של המותג תיבנה על בסיס הנחת היסוד כי קהלי היעד שלנו מורכבים מבני אדם אמיתיים שתפישות המותג שלהם מתגבשות על בסיס חוויותיהם – ועתה, יותר מאשר אי פעם בעבר, הם משתוקקים לאמפתיה מקצועית ולקשר חם.

3) מותגים יפיקו ערך כלכלי משינויים

שנת 2021 טומנת בחובה הזדמנויות עבור חברות לצמוח ולהגדיל את נתח השוק שלהן. הסיבה היא כי חברות רבות ייפלו במלכודת הגלומה במחשבה שתהיה בשנת 2021 חזרה לנורמאליות. עולם השיווק כבר חווה בעשור האחרון שינויים בלתי פוסקים והם לא ייפסקו בגלל הרצון של אנשים לעבור כבר את משבר הקורונה. למעשה, קצב השינויים יואץ וכבר היינו עדים לשינויים בתחומי העבודה מהבית, החינוך, הקמעונאות המקוונת ועוד. 

בשנת 2021 אנשי שיווק רבים יחפשו דרכים להפיק ערך כלכלי מהשינויים הללו ואחרים יחזרו למרבה הצער לאופני הפעולה הישנים שרווחו לפני המגיפה. זו העת לאנשי השיווק האמיצים למנף את ההזדמנות שנוצרה ולהמשיך לאמץ את השינוי ולהוביל את חברותיהם לצמיחה ולהגדלת נתח השוק שלהם בשנת 2021.

4) אנשי שיווק ימשיכו לשלב פרסונליזציה אמיתית

השילוב בין אוטומציה שיווקית לבין פרסונליזציה, הוא מתבקש אך גם מבלבל לעיתים קרובות. לעתים זה פשוט קיבוץ מהיר יותר של נתונים (batching) ושימוש בהם. כשאנשי שיווק משתמשים בנתונים אודות כוונות (intent data) ובתובנות מבוססות נתונים כדי לתדלק את מערכות התקשורת האוטומטיות שלהם, הם יכולים ליצור חוויות מותג יוצאות דופן שהלקוחות יוכלו להישען עליהן. בשנת 2021 אנשי שיווק יצטרכו להטמיע פרסונליזציה איכותית ואמיתית יותר, כדי להגיע לתוצאות טובות יותר.

5) משווקים יתבססו על תובנות מבוססות נתוני עומק ולמידת מכונה כדי לספק ערך ללקוחות

שימו לב לשינוי, הדור הבא של הפרסונליזציה לא ייסוב סביב 'עוגיות' או נתונים של חברות צד ג', ניחושים או Merchandising. הוא ייסוב סביב תובנות מבוססות נתונים עמוקים, נתונים ממקור ראשון ולא של שותפים (first and zero-party data) ושימוש בלמידת מכונה לא רק לצורך דחיפת תוכן מתאים, ההצעה הנכונה, בערוץ הנכון – אלא בראש ובראשונה הסדר הנכון של האירועים שיובילו לנתיב הנכון להמרה.        

הדור הבא של הפרסונליזציה יספק ללקוחות חילופי ערך ברגע הקובע שבו הם נמצאים באפליקציה הניידת או באתר המסחר המקוון. האתגר יהיה לספק להם דבר שיבנה אמון במותג ומשיכה אליו.

6) אינטגרציה חוצת ערוצים תמשיך לצמוח

שילוב מספר ערוצים בקמפיינים הוא הרבה יותר אפקטיבי בהשוואה להשקעת כל המשאבים בערוץ אחד – אפילו אם מדובר בערוץ רב צדדי ומגוון כמו SMS. זו הסיבה שבשנת 2021 תימשך התופעה של אינטגרציה חוצת ערוצים וטקטיקות. לדוגמה, ערוצים יאמצו שירותים כמו תוכניות נאמנות כדי להדק את הקשר בין מותגים לבין הלקוחות באמצעות מגוון אסטרטגיות שתיושמנה בפלטפורמה אחת. נוסף לכך, אינטראקציה של לקוח בערוץ אחד יכולה להפעיל סדרה של פעולות פרסונליזציה אוטומטיות בערוץ אחר, כולל קמפיינים מותאמים להתנהגויות. יכולת מסוג זה חסרה כיום למשווקים רבים בהעדר זמן, משאבים כספיים ומומחיות.

7) האצה במעבר לדיגיטל

במהלך 2020 כבר היינו עדים למעבר מואץ לדיגיטל בעיקר בגלל הפערים שיצרו האירועים החיים. תחליפים כמו כנסים ווירטואליים חסרו את היכולת ליצור מעורבות אמיתית עם הלקוחות. המגמה תימשך בשנת 2021 בעת שמשווקים יחשפו דרכים יצירתיות ליצור מעורבות של הלקוחות באמצעות פרסונליזציה מורחבת, קמפיינים בעלי השפעה בדואר אלקטרוני, חוויות ווירטואליות, אינטראקטיביות ואינטימיות ותוכן חינוכי רלוונטי.

רוצים ששיווק העסק שלכם יעלה מדרגה ב2021? צרו קשר, נשמח לשוחח.

שתפו את הפוסט:

כתיבת תגובה

מייל שלך לא ייחשף. שדות חובה מסומנים *

*

פוסטים אחרונים:

תגיות:

רוצים לשמוע פרטים נוספים?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

או דברו איתנו: