שיווק דיגיטלי התחזיות לשנת 2021 מתחילות להתגשם

שיווק דיגיטלי ב-2021 – פרק 2 ערכי המותג:

בהמשך לפרק הראשון של סדרת הכתבות שלנו "תחזיות לשנת 2021 בשיווק דיגיטלי", בפרק זה נתמקד בתחזיות בנושא ערכי המותג. בשנת 2020 כשלו כל התחזיות של המומחים בכל תחום אפשרי, על כן כל ניסיון לחזות את ההתפתחויות הצפויות בעולמות השיווק עשוי להיראות יומרני ולא מציאותי. אך כמומחי שיווק, הידע והניסיון שלנו הם כל מה שיש לנו וחשוב לעשות בהם שימוש מקצועי נבון שעשוי להועיל.

1) הצבת הלקוח במרכז תניע את המותגים קדימה

במהלך ההתמודדות עם כל אתגרי הקורונה הצוותים האחראים על הכנסות החברה הצליחו למתן את הסערות, פשוט על ידי הצבת הלקוח במוקד של כל החלטה. הדבר התאפשר רק על ידי תיאום מלא בין מערך המכירות, השיווק ושירות הלקוחות שכולם צריכים להתבסס על קולם האמיתי, על נקודות הכאב והמטרות כדי ליצור שותפות מנצחת. בעוד ששיטות מקובלות לבניית מערכות יחסים, כמו פגישות פנים אל פנים, אינן אפשריות כיום (או שאינן מתבצעות במהירות) הרי ששנת 2021 מספקת שינוי פרדיגמה להציב במרכזה של כל הזדמנות את מערכות היחסים ואת המטרות העסקיות המשותפות.

2) מותגים ינווטו את דרכם באקלים פוליטי וחברתי מקוטב

אחת המגמות המרכזיות שחשוב לעקוב אחריהן ב2021 היא האופן שבו מותגים ינווטו את עצמם באקלים חברתי ופוליטי מקוטב מתמיד. הבחירות לנשיאות לא מכבר בארה"ב היו רק הסנונית הראשונה, מהלכי התגובה לקורונה וכלי מדיה ורשתות חברתיות מקוטבים ייאלצו את המותגים לקבל החלטות קשות אודות האופן שבו יתיישרו עם הלקוחות. כל דולר או שקל שיושקע, כל בחירה בערוץ ובפלטפורמה, כל פוסט במדיה חברתית, כל ס"מ של שטח מדף וכל כנס או תערוכה ייבחנו דרך המשקפיים של החלטות השיווק של החברות ומה הן אומרות על זהותן ועל הערכים שלהן.

3) בדיקות A/B תהפוכנה לבזבוז של זמן וכסף

העשור הקרוב יסמן את סופן של בדיקות ה-A/B. מזה זמן רב אנשי שיווק מסתמכים על הבדיקות הללו כדי לאמת אינטואיציות שלהם בנוגע לפרסום יצירתי והחלטות שיווקיות. הצמיחה של טכנולוגיות בינה מלאכותית הפכה את הבדיקות הללו לא רק למיושנות אלא גם לבזבוז מוחלט. ברגע שלמידת מכונה מנבאת מגמות לפני שהן מתממשות ומספק הנחיות ברורות לאנשי השיווק, מדוע צריך לבזבז זמן וכסף על בדיקות A/B שגם לא תספקנה תוצאות איכותיות. בקרוב אנשי שיווק יוכלו לממש כל מהלך שיפיק תועלת מקסימאלית ללא כל צורך להוכיח תיאוריה כלשהי, באמצעות כלי BI שכבר היום הולכים ונכנסים יותר ויותר לארסנל הכלים של עסקים וחברות, כחלק בלתי נפרד מהאסטרטגיה השיווקית.

4) ההוצאה על שיווק דיגיטלי תמשיך לצמוח

ניתן להבחין בפער שנוצר בתחום החדשנות הדיגיטלית ובין מה שהצרכנים דורשים, לבין מה שהמותגים מסוגלים לספק כיום. זו הסיבה שמובילי השיווק הדיגיטלי בארגונים יגדילו השנה את תקציבי השיווק הדיגיטלי בשיעור ממוצע של 25%, (ארגונים מסוימים אף יגדילו את התקציב בשיעור גבוה הרבה יותר). מנהלי שיווק ומנכ"לים שלא יבינו את יחסי הכוחות באופן ברור, ולא יגדילו את תקציבי הדיגיטל, ימצאו את עצמם די מהר בפיגור שילך ויגדל, לעומת המתחרים שכן יעשו זאת.

5) ההשקעות בטכנולוגיה יחזרו לרמה הנורמלית במהלך 2021, אך לא כל הסקטורים יפיקו מכך תועלת

חברות רבות ימשיכו במתכונת של עבודה מרחוק, רבות מהן יעברו למתכונת היברידית המשלבת עבודה מהמשרד ומהבית במינון כזה או אחר ועסקים רבים יחזרו לעבודה במשרדים כבעבר. בשנת 2021 תוכנות ימשיכו לתמוך במשימות כמו חתימות דיגיטליות (e-signature), חותמת כניסה ויציאה, שיתוף פעולה בקבוצות וחדרי עבודה, שיחות וידיאו, רפואה ווידאופונית ועוד פתרונות שמשקפים את עולם העבודה החדש. תחומים אחרים כמו ניהול אירועים וניהול מתקנים יצטרכו להמציא את עצמם מחדש.

6) תוכן שיווקי יתחיל בשיחות

התורה שהתגבשה סביב תוכן שיווקי, זו ששירתה את כולנו במשך עשורים רבים הופכת להיות מיושנת, ופחות רלוונטית. אנשי שיווק שימשיכו להתמקד בפוסטים עמוסים במילות מפתח כטקטיקה המרכזית שלהם לכיבוש לב הלקוחות, יגלו שהאסטרטגיה הזו תמשיך לשרת אולי את הקידום בגוגל אך עבור בני האדם, היא תהי הרבה פחות רלוונטית.
כיום, לקוחות החברה מעוניינים לחוות את המותג באופן אותנטי והדרך הטובה ביותר לממש זאת היא באמצעות שיחות, בין זה בטקסטים, באודיו או בוידאו, תוך ניסיון ליצור חוויה ממוקדת יותר בלקוח. ב2021 נהיה עדים לתוכן רב יותר שנלקח משיחות אמיתיות בין אנשים כמו, שאלונים, סקרים, ראיונות, התכתבויות, צ'טים, שיוכלו לספק את האינטראקציה האותנטית שהלקוחות מחפשים.

7) חברות רבות תצמצמנה את תקציבי השיווק

בשנת 2021 אנשי שיווק יחוו קיצוצים בתקציבים ואף בצוותי העבודה. חברות שיקצצו מכינות את עצמן לכישלון. במהלך משברים כלכליים חברות שנסוגות ו'מרעיבות' את מאמצי השיווק אינן פועלות באופן מיטבי. יתירה מכך, כשהסביבה הצרכנית תחדש את מעורבותה המותגים הללו ייסוגו אחורה אף יותר מאשר בעת שביצעו את הקיצוצים הללו באופן מודע.
בסופו של דבר, המגפה האיצה מגמות בעולם העסקי כמו טרנספורמציה דיגיטלית ועבודה מהבית. אך אם התפתחו סדקים במודל העסקי של החברות לפני המגפה, הרי שבמהלכה הם נחשפו – וזו העת לתקן אותם ולא לקבור אותם. חברות צריכות למצב את עצמן בצורה הטובה ביותר האפשרית כדי לצאת מחוזקות בתום המשבר. הדבר מחייב אסטרטגיה בוגרת ומתקדמת ומרובת ערוצים וצוות של אנשי שיווק מנוסים.

רוצים ששיווק העסק שלכם יעלה מדרגה ב2021? צרו קשר, נשמח לשוחח.

שתפו את הפוסט:

כתיבת תגובה

מייל שלך לא ייחשף. שדות חובה מסומנים *

*

פוסטים אחרונים:

תגיות:

רוצים לשמוע פרטים נוספים?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

או דברו איתנו: