תוכנית שיווק בהכנה - תוכנית עסקית חשובה להצלחת כל מיזם ועסק

תוכנית עסקית – 5 סיבות למה צריכים.

כמובן שלא כל עסק, מיזם  וחברות הזנק הם דומים, כל אחד ומסלול ההתפתחות שלו. לכן לא כל אחד זקוק באותו מידה לתוכנית עסקית. תוכניות עסקיות יכולות וצריכות להשתנות בהתאם. תכנון מעמיק ומפורט יותר כדאי כאשר אתה לוקח סיכונים גדולים כמו גיוס הון, פתיחת החסכונות, לקיחת הלוואה, כשעוזבים את העבודה כדי לפנות את כל הזמן הדרוש לממש את החלום או כאשר מקבלים תמיכה כספית מהמשפחה. כתיבת תוכנית עסקית פחות מפורטת אפשרית במצבים שבהם לא מגייסים כסף ולא לא לוקחים הרבה סיכונים. לדוגמא, אם כותבים קוד בשעות הערב בחדר במעונות, במצב כזה תוכלו לקחת את הזמן ולהתנסות ולגלות מיהם הלקוחות וממה יתלהבו, לפני שחושבים מאיפה להביא מימון למיזם.

כך או כך , אתה צריך תכנית עסקית, והנה הסיבות:

1) כדי להימנע מטעויות גדולות

הדבר האחרון שאתה רוצה לעשות הוא לעבוד על מיזם במשך שנה, רק כדי להבין שהיה נידון לכישלון מההתחלה. מייסדים רבים לומדים בדרך הקשה. לא הפרישו מספיק הון כדי להגיע למטרות, בחרו שותפים עם כישורים ומשאבים לא נכונים. או שאין דרך מעשית שהמיזם יהיה רווחי. פיתוח ושיתוף תכנית עסקית יכול לעזור להבטיח שרצים בשביל הנכון.

2)  תוכנית עסקית יאזן את הרגשות שלך

לפעמים במהלך הניסיון להקים את המיזם, אנחנו הופכים לכפייתיים לגמרי. אנחנו כל כך נלהבים מהרעיונות הגאוניים שבעזרתם נהפוך למיליונרים ו/או נשנה את העולם, שאנחנו מאבדים קצת את הראייה המציאותית. או לחילופין, לעיתים נהיה המומים מספק, פחד, או תשישות. כאשר הרגשות משתלטים על שיקול דעת שלנו, תכנית עסקית מאפשרת לקחת צעד אחורה. היא נותנת מבט אובייקטיבי ומזכירה לנו מה אנחנו בעצם עושים ולמה, או לפחות לנסות להבין .

3) כדי לוודא שכולם מתכווננים לאותה מטרה

רוב הסיכויים הם, שאתה לא בונה חברה בעצמך. באופן אידיאלי, יהיו לך שותפים, כך שתוכל להשיק מהר יותר, חכם יותר ועם ​​פחות הוצאות לעובדים או ספקים. גם אם אין לך שותפים, תהיה לך משפחה, חברים, ויועצים שמעורבים. תכנית עסקית מסייעת להוציא מכל המעורבים בסטארט-אפ את המיטב ומוליכה אותם לאותו הכיוון .

 4) תוכנית עסקית ככלי עזר לפיתוח מפת דרכים ואסטרטגיה מפוקסת

בסטארט-אפ, ביצועים הם הכל. זה אומר שצריכים להגדיר סדרי עדיפויות, לקבוע יעדים ,ולמדוד את הביצועים. צריך לזהות הזדמנויות, להכיר לעומק את הסביבה העסקית ולענות על השאלות כמו: מי הם הלקוחות ומה הם רוצים? כמה הם ישלמו בעד המוצר או השירות? איפה נמצא אותם? מתי ובאיזה שלב הם פנויים לשמוע את הצעתינו?  איך מושכים לקוחות בצורה יעילה ואפקטיבית מבחינת העלות כך שניתן להרחיב את הפעילות העסקית? בכל השאלות האלה מטפלים בתהליך התכנון וכתיבת התכנית העסקית .

5) תוכנית עסקית כדי לגייס הון.

אם מגייסים או מלווים כספים, אפילו מחברים או המשפחה,  נצטרך לתקשר את החזון בצורה ברורה ומשכנעת. תכנית עסקית ע"י יועץ שיווקי טובה תעזור לכם לעשות בדיוק את זה. מעט מאוד משקיעים יהיו מוכנים לחתום על הסכם השקעה כאשר ליזם אין תוכנית עסקית. לא בגלל שמשקיע בטוח שהתכנית העסקית שלך היא מפת הדרכים האולטימטיבית ומנבאת את עתיד והצלחת המיזם. אלא בגלל שתוכנית עסקית מעבירה אותנו, היזמים, תהליך של פיקוס וחשיבה עמוקה על מה שאנחנו הולכים לעשות ומה נפגוש בדרך. משקיע רוצה לראות יזם מפוקס שנכנס בעובי הקורה. כך תעזור למשקיע להגיד "כן".

 

[box color="green"]

כתיבת תוכנית עסקית ע"י NIELS, שיווק בגובה העיניים

מהו הפוטנציאל האמיתי הגלום במיזם שלך – ואיך אפשר להשיג אותו?
התכנית שנבנה מסייעת ליזם להבין לעומק את האפשרויות העסקיות והשיווקיות העומדות בפניו. מידע נוסף

נשמח לשמוע ולייעץ.

[button url="https://www.niels.co.il/%D7%A6%D7%95%D7%A8-%D7%A7%D7%A9%D7%A8/" color="blue" size="l" align="left"] צור קשר[/button] [/box]

NIELS, שיווק בגובה העיניים - ייעוץ שיווקי ושיווק במיקור חוץ

[posts columns="5" count="5" excerpt_length="0" order="random"][/posts]

שתפו את הפוסט:

כתיבת תגובה

מייל שלך לא ייחשף. שדות חובה מסומנים *

*

פוסטים אחרונים:

תגיות:

רוצים לשמוע פרטים נוספים?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

או דברו איתנו: