בונים אתר תדמית? ארבעה דברים שאסור לכם לפספס!

כל אתר של עסק או ארגון מהווה עבורו חלון ראווה עסקי, ועל כן, עיצובו, תכניו ובנייתו צריכים להיעשות בכובד ראש. אבל, בניגוד לאתרים ייעודיים אחרים (כאתרי אי-קומרס, למשל) אתרי תדמית הם אתרים שזו מטרתם המוצהרת – ליצור תדמית מסוימת לעסק, אשר תשרת את מטרותיו האסטרטגיות השיווקיות ותמנף את פעילותו מול לקוחות קיימים ולקוחות עתידיים. הקדמה זו באה כדי להדגיש את חשיבותם של אתרי התדמית ולהבהיר, כי טעויות מסוימות שאתם עלולים לעשות בזמן בנייית אתרים מסוגים אחרים (ושם – הן עשויות לעבור בלא תגובה יוצאת דופן) עלולות לעלות לכם בתדמיתו של העסק, כאשר הן מתרחשות באתר התדמית.

הנה ארבע נקודות אליהן רצוי לשים לב במיוחד:

דומיין ישראלי? דומיין בינלאומי? דומיין באחת מהסיומות החדשות?

עד כמה שזה עשוי להפתיע, לבחירת סיומת הדומיין שלכם יש משמעות אסוציאטיבית עבור הגולשים, עוד בטרם הם נכנסו לאתר שלכם עצמו. דומיין ישראלי, למשל, בסיומת Co.il, מראש יזכיר לגולשים לוקאל פטריוטיזם, והם מצפים לאתר בו השפה השלטת היא עברית. לעומתם, הסיומות החדשות תשדרנה לגולשים חדשנות ועדכניות, עם קריצה בינ"ל. לכן, יש לבדוק מראש ולוודא כי בחירת הדומיין עולה בקנה אחד עם התדמית הספציפית שהארגון/העסק מבקש ליצור לעצמו.

 תוכן מקורי, רענן ומתחדש

אתר תדמית מטרתו למצב ולמתג אתכם כמומחים בתחום העיסוק שלכם. ככאלה, מצופה מכם להעלות תכנים מקצועיים שנותנים מענה לשאלות נפוצות, מסייעים לגולשים להחליט בין מוצרים מסוימים, מפרטים יתרונות וחסרונות של שירותים בתחום ונותנים בידיהם של הגולשים כלים להחליט. מחקרים רבים כיום מאוששים את מה שאנחנו כבר יודעים שנים רבות – גולשים-לקוחות יעדיפו לרכוש מוצרים או להיקשר בהסכמי שירות עם גופים עסקיים ה"מוכרים" להם, ומכאלה שהם קיבלו מהם ערך מוסף, ולא מאתרים שהתמקדו רק בפרסום ושיווק המוצר או השירות עצמם.

שימו לב גם לצד הקידומי של האתר

אמנם, ההגעה למרכז תשומת ליבם של הגולשים האנושיים הינה המטרה המוצהרת של אתר תדמית, אולם, אסור לשכוח בדרך גם את מנוע החיפוש של גוגל והדרכים שיאפשרו לאתר שלכם להתברג בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש. שלושה הגורמים החשובים ביותר הם: מילות המפתח, התגיות והקישורים היוצאים. בעוד שבמילות המפתח ובקישורים היוצאים נעזרים גם גולשים אנושיים, התגיות פונות אך ורק למנוע החיפוש, ולכן, לעיתים, נוטים בעלי אתרים המתחזקים את אתרם בכוחות עצמם (ללא עזרת מקדם אתרים מקצועי) לשכוח אותן או להתעלם מהן. מדובר בטעות נפוצה, עובדה שאיננה הופכת אותה לחמורה פחות.

העיצוב הגראפי של האתר

מדובר בתמונות, אבל לא רק בהן, אלא בלוגו, בסלוגן, בפונטים, בצבעי הרקע, ובכל מה שאמור לפגוש הגולש הנכנס לראשונה לאתרכם. הרושם הכולל שנוצר צריך להיות תואם לתדמית אותה אתם רוצים ליצור: צבעים עזים ייצרו רושם של אתר צעיר ותזזיתי הפונה לבני הנוער, צבעים סולידיים פונים למבוגרים יותר, אבל גם משדרים איפוק מקצועי מרשים, לבן משדר קרירות וריחוק וכן הלאה. יש לשים לב כי האתר יספק חוויית משתמש טובה והגולשים יוכלו לעבור בו מדף לדף ללא סיבוכים מרובים.

אתרי תדמית מהווים את כרטיס הביקור הדיגיטלי שלכם ברשת. הם עשויים להביא לכם לקוחות חדשים ולחזק את נאמנותם של הלקוחות הקיימים. מאידך, הם עלולים גם ליצור תדמית לא ממוקדת או שגויה של בית העסק. כיצד אתם מציגים את עצמכם? הבחירה לגמרי בידיכם.

שתפו את הפוסט:

כתיבת תגובה

מייל שלך לא ייחשף. שדות חובה מסומנים *

*

פוסטים אחרונים:

תגיות:

רוצים לשמוע פרטים נוספים?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

או דברו איתנו: