קידום אתרים – עשה זאת בעצמך

מאת: אלעד כהן, מומחה SEO

 

קידום אתרים במנועי חיפוש (SEO), או אופטימיזציה של אתר אינטרנט, הינו שם כולל למגוון פעולות שיש לבצע על האתר ומחוצה לו על מנת שידורג ע"י מנועי החיפוש הראשיים ובראשם גוגל ויגרום להופעת האתר במיקום גבוה בתוצאות החיפוש של מילות המפתח הרלוונטיות.

ישנן מספר פעולות בסיסיות שבאפשרותו של מנהל האתר לבצע על מנת שיוכל ליהנות מתנועת גולשים שמקורה מחיפושים בגוגל וקידום אורגני.

 

ריכזנו עבורכם את הפעולות הבסיסיות שאותן תוכלו לבצע, בשיטת "עשה זאת בעצמך", כדי להקנות לאתר שלכם נקודת פתיחה טובה במנועי החיפוש:

1. תכנון מילות מפתח

רכיב זה מהווה אבן הבסיס לתכנון האתר. הוא יחייב אתכם לחשוב, למקד ולהבין בצורה מעמיקה מיהו קהל היעד של האתר, אילו ביטויים הייתם רוצים שיובילו אליכם מגוגל ומה המענה/ תוכן שתוכלו לספק לגולשים.

לפני בחירת מילות המפתח לאתר, מומלץ לגבש תשובה לכל אחת מן השאלות הבאות:

  • מהו המוצר/ השירות העיקרי המוצע באתר?
  • מהם המוצרים / שירותים משניים המוצעים באתר?
  • מהן הבעיות אותן המוצר / השירות שלנו פותר?

גוגל מעמידה לכל מי שמחזיק בחשבון ג'ימייל כלי ניתוח מילות מפתח המופעל מחשבון אדוורדס, אליו ניתן לגשת מהקישור הזה.

כלי מילות המפתח של גוגל יספק לכם מידע אודות היקפי החיפושים באזור/ים ובשפה/ות שלכם, מידת התחרותיות של הביטויים השונים ומידע כללי נוסף שיאפשר לכם את ההחלטה במענה לשאלה "מהם הביטויים שאני מעוניין שיובילו לאתר שלי?"

הסתבכתם בשלב תכנון מילות המפתח ? נשמח לסייע לכם בתכנון מילות המפתח צרו קשר.

2. תכנון מפת האתר

לאחר שקיבלתם רשימת ביטויים שבהם אתם מעוניינים להתמקד הגיע הזמן לגבש אותה למפת אתר, שתהיה לכם כ"עמוד האש" בהמשך העבודה על האתר ותסייע לכם להגדיר דרך ויעדי קידום.

את רשימת מילות המפתח שגיבשתם, יש למיין לפי קטגוריות ולאחר מכן לתעדף אותן לפי מידת הרלוונטיות לליבת העיסוק שלכם ומידת העוצמה או התחרותיות של כל מילה. אנו ממליצים לגבש "קבוצות מילים" דומות; כך למשל: רופא שיניים, רופאת שיניים ורפואת שיניים יכולות להיחשב כקבוצת מילים דומות, שבהמשך יוגדרו כמילות המטרה של דף באתר העוסק ברפואת שיניים.

לאחר התיעדוף, הגדירו את מפת האתר באופן כזה שיביא לידי ביטוי את המילה החשובה ביותר, מילת המטרה העיקרית שלכם בדף הבית של האתר (ואיתה, כמובן כל המילים מ"קבוצת המילים הדומות").

את המילים שהגדרתם כמשניות, אך בעלות חשיבות יש להגדיר כמילים במרחק "קליק 1" מדף הבית. את הדפים הרלוונטיים למילים אלו נקשר בהמשך מתפריט האתר.

את המילים שנמצאות במעגל החשיבות הבא נגדיר כמילים במרחק "קליק 2" מדף הבית וכן הלאה.

אנו ממליצים לרכז את עולם התוכן בו עוסק האתר בלא יותר מ- 3-4 קליקים מדף הבית.

הסתבכתם בשלב תכנון מפת האתר ? נשמח לסייע לכם בבניית מפת אתר מקצועית – צרו קשר.

3. תוכן

"התוכן הוא המלך" אמר ביל גייטס וצדק. אם ברצונכם לגרוף תנועת גולשים לאתר אנו ממליצים לשלב באתר תוכן מעמיק, נרחב, אינפורמטיבי, מקורי ומעניין ככל שרק אפשר. את התוכן שאתם מעלים לאתר גוגל "זולל", בחיפוש אחר התוכן המעניין והאיכותי ביותר בתחום. במידה רבה על בסיס איכות התוכן שלכם נקבע מיקום האתר בתוצאות החיפוש.

על מה לכתוב?

ראשית כל, יש לכתוב כמובן תכנים בהתאם למפת האתר שתכננתם. הציגו בתוכן האתר מה אתם מציעים, המוצרים או השירותים שלכם והרחיבו עד כמה שאפשר מהידע שלכם בתחום. בנוסף, הרחיבו גם באמצעים ויזואליים (ממש כמו במצגות הבלתי נשכחות של ביבי), השקיעו בתוכן שיגרום לאנשים לדבר עליו ולקשר אליו ממקומות שונים באינטרנט. עוד תגלו שההשקעה הזו התגלתה כמשתלמת ביותר.

בנוסף לתכנים הבסיסיים שהוגדרו זה מכבר במפת האתר הראשונית, מומלץ להעשיר את האתר בבלוג או באתר מאמרים בו תחלקו את הידע שלכם בתחום עיסוקכם, הפגינו את המקצועיות שלכם במאמרים איכותיים נוספים, התייחסו לאירועים רלוונטיים, ציינו שמות של מותגים מהתחום, כיתבו חוות דעת על חברות ויצרנים מתחום עיסוקכם, הציעו פתרונות לשאלות גולשים, סקירת מוצרים וכיו"ב.

כיצד לכתוב?

כותרת – כל דף תוכן שאתם כותבים צריך להכיל כותרת אחת שמתייחסת במספר מילים מצומצם מאוד לתוכן הדף (עד 5 מילים). חשוב מאוד שמילת המטרה שהגדרתם תופיע בכותרת זו.

פסקת תיאור תמציתית- תמצתו את תוכן הדף לפסקה קצרה (כ-25 מילים) שגם בה יופיע ביטוי הליבה וביטויים נוספים הקשורים לביטוי הליבה.

התוכן עצמו- כיתבו את התוכן בצורה מפורטת ככל האפשר, תוך שימוש בביטויים מקצועיים, מילים נרדפות, נושאים או תחומים בעלי זיקה מיידית לדף התוכן שלכם.

חשוב לשמור על עימוד נכון ואסתטי, ללא טעויות דקדוקיות או תחביריות, כתיבה רהוטה, ברורה וקולחת.

מתקשים בכתיבת תוכן לאתר? זקוקים להכוונה מקצועית בקידום האתר? צרו קשר ונשמח לסייע.

4. תגיות

אולי החלק הקל והנח ביותר ליישום המאפשר להדגיש בפני מנועי החיפוש במה מתמקדים דפי התוכן שאצלכם באתר. בטרם נרחיב בנושא יצויין כי במצב אידיאלי כל דף תוכן מיועד להתאים למילה או ביטוי מסויימים המוקפים במגוון ביטויים נלווים (זוכרים את הדוגמא עם רופא השיניים?). בתגיות אלו חשוב להביא לידי ביטוי את מילות המפתח המותאמות לכל דף באתר, כאשר הקו המנחה הוא מפת האתר בה מפורטים הביטויים השונים שנבחרו לכל דף.

אלו הביטויים שאותם מאוד חשוב להדגיש:

כותרת <title>: מופיעה בראש הדף, ניתן לראות את כותרת הדף בלשונית הדפדפן כאשר הדף פתוח. כאשר מילת המטרה מופיעה בכותרת היא מקבלת משקל יתר, מה שתורם לקידומה בתוצאות החיפוש.

<H1> תגית זו נראית מתוך הדף ככותרת המאמר או התוכן שנכתב. מומלץ מאוד להשתמש בה ובכותרות משנה  <H3>, <H4> ,<H2> וכו'.

– Meta Description Meta name="description"- פסקה קצרה הכוללת 20-25 מילים המתארות בתמצית את תוכן הדף. גם כאן חשוב מאוד שמילת המטרה / ביטוי המטרה יופיעו בה. הדבר אמור לקרות בצורה הטבעית ביותר שכן תמצית זו מתארת את הדף עליו נכתב ביטוי המטרה.

 

זקוקים למקצועני קידום אתרים (SEO) לדחיפת האתר שלכם במעלה תוצאות החיפוש? צרו קשר.

שתפו את הפוסט:

כתיבת תגובה

מייל שלך לא ייחשף. שדות חובה מסומנים *

*

פוסטים אחרונים:

תגיות:

רוצים לשמוע פרטים נוספים?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

או דברו איתנו: