מי צריך תעודת אבטחה SSL באתר? כולם!

מאת: אלעד כהן, מומחה SEO

 

קצת כדי להבין במה מדובר, ה- SSL הינו פרוטוקול אבטחה לאתרי אינטרנט. בשנה האחרונה גוגל החלה להיטיב עם קידום אתרים (SEO) בתוצאות החיפוש עבור אתרים המאובטחים בפרוטוקול זה ובמקביל להדגיש במקום בולט בדפדפן את העובדה שאתר אינו מאובטח במידה והפרוטוקול לא מוטמע בו.

מהו SSL?

ה-SSL Secured Sockets Layers הינו פרוטוקול אבטחת מידע, הנחשב היום לסטנדרט להעברת מידע מאובטח באינטרנט (https). פרוטוקול זה מאפשר לגולש ערוץ תקשורת מוצפן, דרכו יוכל "לתקשר" עם האתר ע"י הזנת פרטים אישיים מוצפנים, פרטי כרטיס אשראי או כל מידע רגיש אחר שאותו חשוב לגולש לשמור חסוי.

 

ההודעה הדרמטית של גוגל

בתאריך 6-8-2014 פרסמה גוגל הודעה בבלוג החברה בדבר כוונתה להפוך את הרשת למקום בטוח יותר לגלישה. ההבנה כי קיימת זיקה בין מידת אבטחת המידע שבאתר ואיכות תוצאות החיפוש הביאה את גוגל לפרסום כי מעתה ואילך אתרים בעלי SSL – Secured Sockets Layers, או במילים אחרות אתרים המאובטחים באמצעות פרוטוקול אבטחת מידע, יקבלו תיעדוף על פני אתרים בעלי מאפיינים זהים נטולי פרוטוקול זה. למעשה, מרגע ההודעה, אפשר להתייחס ל-SSL כעוד פרמטר שיש לקחת בחשבון בדירוג האתר אצל גוגל לצד מאות פרמטרים נוספים המשפיעים על קידום האתר במנועי חיפוש.

מעבר לעובדה שאבטחת האתר היא עכשיו פקטור הכרחי באופטימיזציית האתר, גוגל מציגה במקום מאוד בולט בדפדפן שלה, כרום, את עובדת היותו של האתר מאובטח או לא מאובטח. גולש, שנתקל בהודעה המרתיעה "Not Secured" יעדיף להיכנס לאתר חלופי בו יתקל באישור המיוחל "Secured".

מאז הודעתה של גוגל בדבר החשיבות המיוחסת לאבטחת המידע באתרים, נוצר סחף שהביא לכך שמיליוני אתרי אינטרנט אימצו את פרוטוקול האבטחה, ונכון לסוף פברואר 2019 48.3% מסך כל אתרי האינטרנט בעולם משתמשים בפרוטוקול אבטחת מידע SSL.

לסיכום

הטמעת הפרוטוקול היא יחסית זולה (בדרך כלל דורשת שעת עבודה של מתכנת). כיום, בניגוד לעבר, ניתן להשיג לאתר תעודת SSL בחינם, אין כסף.
הטמעת הפרוטוקול SSL הינה פעולה קצרה יחסית המתבצעת בידי מתכנת. החלק הטיפה יותר מורכב הינו הפניית כל כתובות ה-URL באתר (כולל הפנייה למיקומי תמונות ואובייקטים נוספים), מפרוטוקול http הישן לפרוטוקול https החדש והמאובטח. פעילות זו נעשית לרוב באמצעות סקריפט שרץ על כל ההפניות שנמצאות באתר ומחליף אותן לפי הנדרש.

בעבר הפרוטוקולים הללו היו בתשלום, אבל כיום ניתן להטמיע פרוטוקולים SSL איכותיים מאוד שאינם עולים כסף (פרט לעלות ההתקנה שגובה המתכנת).
מכל הסיבות שצויינו בכתבה זאת, אנו ממליצים בחום על הטמעת פרוטוקול SSL לאבטחת האתר.

זקוקים למקצועני קידום אתרים לדחיפת האתר שלכם במעלה תוצאות החיפוש? צרו קשר.

שתפו את הפוסט:

כתיבת תגובה

מייל שלך לא ייחשף. שדות חובה מסומנים *

*

פוסטים אחרונים:

תגיות:

רוצים לשמוע פרטים נוספים?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

או דברו איתנו: